Funkcionalna pismenost odraslih (CROSBI ID 436514)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Valetić, Matea
Rajić, Višnja
Rajić, Višnja
hrvatski
Funkcionalna pismenost odraslih
Kroz povijest se mijenjalo shvaćanje i uloga pismenosti. Prije je bilo dovoljno znati čitati i pisati, a danas je ta potreba daleko šira, a time i definicija pismenosti. Pojedinac mora savladati različite pismenosti kako bi se snašao u globalnom svijetu. Tehnologija napreduje nevjerojatnom brzinom, a tako se mijenjaju i kompetencije u pismenosti. Problem funkcionalne nepismenosti uočava se i u razvijenim i u nerazvijenim zemljama, a nivo formalnog obrazovanja najčešće ne daje pouzdanu sliku stanja funkcionalne pismenosti neke populacije. U radu je odreĎen pojam pismenosti, opisana je funkcionalna pismenost i odreĎena su njena područja, te je ukratko prikazano stanje funkcionalne pismenosti u Hrvatskoj. U Hrvatskoj postoji potreba za provoĎenjem istraţivanja funkcionalne pismenosti prema metodologiji koja se koristi u svjetskim istraţivanjima. Rezultati takvog istraţivanja bi omogućili stvaranje obrazovnih politika, strategija i kurikula. Rezultati drugih istraţivanja upućuju da osnovno obrazovanje u Hrvatskoj ne brine dovoljno o funkcionalnoj pismenosti. Neki uzročnici su neadekvatna struktura i sadrţaji osnovnog obrazovanja te neadekvatni uvjeti rada osnovnih škola
odgoj, obrazovanje, funkcionalna pismenost, pismenosti, odrasli
nije evidentirano
engleski
Functional iteracy of adults
nije evidentirano
upbringing, education, functional literacy, literacy ; adults
nije evidentirano
Podaci o izdanju
35
20.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb