Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoška utemeljenost NTC sustava (CROSBI ID 436509)

Ocjenski rad | diplomski rad

Radibratović, Tina Pedagoška utemeljenost NTC sustava / Rajić, Višnja (mentor); Rajić, Višnja (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

Radibratović, Tina

Rajić, Višnja

Rajić, Višnja

hrvatski

Pedagoška utemeljenost NTC sustava

Zbog novih tehnologija skeniranja koje su olakšale istraživanje mozga, u posljednjih trideset godina dolazi se do različitih spoznaja u području neuroznanosti. Posljedica navedenog je povećanje zanimanja za analiziranjem učenja i poučavanja na osnovi tih spoznaja te tako nastaje neurodidaktika. Na temelju otkrića u neuroznanosti i kognitivne psihologije dr. Ranko Rajović osniva NTC sustav učenja (NTC je skraćenica od „Nikola Tesla centar“). Kroz takav sustav učenja stimulira se djecu da maksimalno iskoriste svoj biološki potencijal, a poticanje se odvija kroz igru. Međutim, postavlja se pitanje je li nastava temeljena na mozgu uistinu novi model u didaktici ili nam je taj pristup već znan kroz pokret reformske pedagogije? Pokret reformske pedagogije javio se krajem 19. stoljeća i početkom 20. stoljeća u Americi i Europi. Reformske pedagogije potiču otvorenije i humanije obrazovanje koje bi osposobilo učenike za budući zanat, poštujući slobodu prirodnog razvoja i dječji interes. Učenici u školama imaju priliku doživjeti zanesenost te su motivirana doživljavanjem iznimnih iskustava. Komparativnom analizom uspoređuju se pedagoška načela NTC sustava s pedagoškim načelima poznatih predstavnika reformske pedagogije Marie Montessori, Johna Deweyja, Celestina Freineta, Rudolfa Steinera i Petera Petersena. Analiziraju se specifičnosti poznatih pedagogija i NTC programa, a to uključuje i detaljnu razradu prema četiri značajna elementa: glavnim obilježjima, ulozi roditelja i učitelja, značaju igre i kretanja te pogledu na razvoj djeteta. Iako se čini kao da je riječ o posve različitim pedagoškim modelima, temeljitim analiziranjem dolazi se do zaključka da NTC sustav, iako svoje temelje gradi na neuroznanosti, počiva na pedagoškim načelima reformskih pedagogija.

NTC sustav, reformske pedagogije, neuroznanost, neurodidaktika, pedagoška načela

nije evidentirano

engleski

Pedagogical fundation of TTC system

nije evidentirano

NTC system, reform pedagogy, neuroscience, neurodidactics, pedagogical principles

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

20.09.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija