Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje (CROSBI ID 695941)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Andrej Vidak Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje. 2019. str. 19-20

Podaci o odgovornosti

Andrej Vidak

hrvatski

Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje

Poznato je da mnogi studenti imaju poteškoće s točnim predviđanjem utjecaja toplinskog rastezanja na izgled metalne ploče s kružnom pukotinom. Razgovori s profesorima pokazuju da bi izvor te poteškoće mogao proizaći iz činjenice da se studentske interne vizualizacije kod toplinskog rastezanja proizvoljnog objekta često svode na vizualizaciju promjene samo uzduž jedne dimenzije. U ovom smo istraživanju otkrili kako se studentski mentalni modeli o jednodimenzionalnom rastezanju mogu proširiti u svrhu pokretanja mentalnih simulacija o rastezanju uzduž dvije dimenzije. Proveli smo predtest-posttest kvazi-eksperiment sa 100 studenata u kontrolnoj grupi i 95 studenata u eksperimentalnoj grupi. Studenti kontrolne grupe sudjelovali su u tradicionalnoj nastavi s naglaskom na formalne prikaze dok su studenti u eksperimentalnoj grupi vođeni analogijom između zagrijavanja ravnog metalnog štapa i kružnog metalnog štapa iste duljine, pri čemu je unutarnja struktura štapa predstavljena oprugama. Rezultati su pokazali da su studenti iz eksperimentalne grupe bili značajno uspješniji u predviđanju učinaka toplinskog rastezanja, posebno u kontekstu objekata s rupama. Zaključak našeg istraživanja je da se analogije i rasuđivanje o ekstremnom slučaja može učinkovito koristiti za pomoć studentima kako bi pravilno primijenili svoje mentalne modele o jednodimenzionalnom rastezanju na situacije koje zahtijevaju rasuđivanje o rastezanju uzduž dvije dimenzije.

Podučavanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premošćivanje, analogije, rasuđivanje o ekstremnom slučaju

nije evidentirano

engleski

Teaching about thermal expansion: investigating the effectiveness of a cognitive bridging approach

nije evidentirano

Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-20.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

14. hrvatski simpozij o nastavi fizike

poster

23.04.2019-25.04.2019

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika