Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje (CROSBI ID 695941)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Andrej Vidak
hrvatski
Podučavanje o toplinskom rastezanju: istraživanje efikasnosti pristupa koji uključuje kognitivno premošćivanje
Poznato je da mnogi studenti imaju poteškoće s točnim predviđanjem utjecaja toplinskog rastezanja na izgled metalne ploče s kružnom pukotinom. Razgovori s profesorima pokazuju da bi izvor te poteškoće mogao proizaći iz činjenice da se studentske interne vizualizacije kod toplinskog rastezanja proizvoljnog objekta često svode na vizualizaciju promjene samo uzduž jedne dimenzije. U ovom smo istraživanju otkrili kako se studentski mentalni modeli o jednodimenzionalnom rastezanju mogu proširiti u svrhu pokretanja mentalnih simulacija o rastezanju uzduž dvije dimenzije. Proveli smo predtest-posttest kvazi-eksperiment sa 100 studenata u kontrolnoj grupi i 95 studenata u eksperimentalnoj grupi. Studenti kontrolne grupe sudjelovali su u tradicionalnoj nastavi s naglaskom na formalne prikaze dok su studenti u eksperimentalnoj grupi vođeni analogijom između zagrijavanja ravnog metalnog štapa i kružnog metalnog štapa iste duljine, pri čemu je unutarnja struktura štapa predstavljena oprugama. Rezultati su pokazali da su studenti iz eksperimentalne grupe bili značajno uspješniji u predviđanju učinaka toplinskog rastezanja, posebno u kontekstu objekata s rupama. Zaključak našeg istraživanja je da se analogije i rasuđivanje o ekstremnom slučaja može učinkovito koristiti za pomoć studentima kako bi pravilno primijenili svoje mentalne modele o jednodimenzionalnom rastezanju na situacije koje zahtijevaju rasuđivanje o rastezanju uzduž dvije dimenzije.
Podučavanje o toplinskom rastezanju, kognitivno premošćivanje, analogije, rasuđivanje o ekstremnom slučaju
nije evidentirano
engleski
Teaching about thermal expansion: investigating the effectiveness of a cognitive bridging approach
nije evidentirano
Thermal expansion teaching, cognitive bridging, analogies, extreme case reasoning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-20.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
poster
23.04.2019-25.04.2019
Zadar, Hrvatska