Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1088795

Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta


Pavičić Dokoza, Katarina; Matić, Ana; Kuvač Kraljević, Jelena
Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 5-19 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1088795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta
(Models of Service Delivery: A Comparative Analysis of Croatian and European Contexts)

Autori
Pavičić Dokoza, Katarina ; Matić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena

Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 13 (2020), 1-2; 5-19

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
logopedska terapija ; izravni i neizravni modeli ; Upitnik za logopede ; komparativna analiza
(speech-language therapy ; direct and indirect models ; Practitioner Survey ; comparative analysis)

Sažetak
Logopedsku terapiju čini niz aktivnosti o kojima je potrebno unaprijed promišljati, a terapijski bi pristupi i modeli trebali počivati na teorijskim činjenicama i znanstveno utemeljenim dokazima. U Hrvatskoj još uvijek manjka istraživanja o načinima rada logopeda, metodama podrške koje primjenjuju i čimbenicima koji određuju strukturu terapije. U skladu s time, svrha je ovoga rada bila prikupiti spoznaje o terapijskim modelima koji se primjenjuju u radu s djecom s razvojnim jezičnim poremećajem (RJP), a cilj je ispitati zastupljenost izravne i neizravne terapije u logopedskom radu te provesti korelacijsko ispitivanje radi utvrđivanja čimbenika koji utječu na odluku o primjeni određenoga modela. Rezultati su pokazali da u Hrvatskoj i dalje prevladava izravan model rada te da manji dio logopeda u svoj rad uključuje treću stranu, najčešće roditelje. U tom se smislu logopedi u Hrvatskoj ne razlikuju od onih u Europi. Nije dobivena povezanost između sustava rada i modela pružanja usluga, ali je dobivena granično značajna negativna povezanost između većeg radnog iskustva i odabira kombiniranih modela. Nije utvrđena ni povezanost djetetove dobi, vrste i jakosti poremećaja s načinom rada. Podatci o niskoj zastupljenosti neizravne terapije upućuju na potrebu dodatne edukacije logopeda o njezinim prednostima i nedostatcima te načinima njezine implementacije. Nepotvrđivanje povezanosti između niza ispitanih varijabli upućuje na potrebu za dodatnim promišljanjem o čimbenicima koji usmjeravaju logopedski rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG

Citiraj ovu publikaciju

Pavičić Dokoza, Katarina; Matić, Ana; Kuvač Kraljević, Jelena
Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta // Klinička psihologija, 13 (2020), 1-2; 5-19 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Pavičić Dokoza, K., Matić, A. & Kuvač Kraljević, J. (2020) Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta. Klinička psihologija, 13 (1-2), 5-19.
@article{article, year = {2020}, pages = {5-19}, keywords = {logopedska terapija, izravni i neizravni modeli, Upitnik za logopede, komparativna analiza}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {Modeli logopedske terapije: komparativna analiza hrvatskog i europskog konteksta}, keyword = {logopedska terapija, izravni i neizravni modeli, Upitnik za logopede, komparativna analiza} }
@article{article, year = {2020}, pages = {5-19}, keywords = {speech-language therapy, direct and indirect models, Practitioner Survey, comparative analysis}, journal = {Klini\v{c}ka psihologija}, volume = {13}, number = {1-2}, issn = {1847-3172}, title = {Models of Service Delivery: A Comparative Analysis of Croatian and European Contexts}, keyword = {speech-language therapy, direct and indirect models, Practitioner Survey, comparative analysis} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font