Kontrastivnom analizom do učinkovitog poučavanja engleskoga jezika. (CROSBI ID 285081)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rogulj, Jasmina
hrvatski
Kontrastivnom analizom do učinkovitog poučavanja engleskoga jezika.
Kontrastivna se analiza može koristiti kao učinkoviti instrument poučavanja stranoga jezika. Iako su prema Ladovoj hipotezi kontrastivne analize sve pogrješke uvjetovane negativnim transferom materinskoga jezika, ta teorijska postavka nije empirijski potvrđena. Podjela na pet izvora pogrješaka (prema Selinkeru), koji se javljaju uslijed razvoja međujezika, bila je temelj za pokretanje projekta YSCECP koji je pod vodstvom prof. Filipovića trajao u Zagrebu od 1964. do 1980. godine. Spoznaje do kojih se došlo ponovno su potakle promišljanja o sastavljanju pedagoških materijala i uvođenju nastavnih postupaka u okviru prevladavajućega komunikacijskog pristupa u poučavanju stranih jezika. Slijedom rečenog, u ovom će se radu najprije analizirati sličnosti i razlike gramatičkih konstrukcija kojima se izražava prošlost u engleskom, odnosno hrvatskom jeziku. Potom će se prikazati praktične implikacije ove teorijske studije na primjeru glagolskoga vremena Past Tense kroz pet stadija učenja primjenom eksplicitnoga, tj. implicitnog oblika poučavanja, pri čemu materinski jezik igra važnu ulogu u korištenju pozitivnoga ili neutralizaciji negativnoga transfera.
kontrastivna analiza, materinski jezik, negativan transfer, pozitivan transfer, eksplicitno poučavanje, implicitno poučavanje
nije evidentirano
engleski
Contrastive Analysis in English Language Teaching
nije evidentirano
contrastive analysis, mother tongue, negative transfer, positive transfer, explicit teaching, implicit teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36 (4)
2007.
381-390
objavljeno
0351-0840
2459-671X