Ekonomsko određenje književnosti (CROSBI ID 67723)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buljubašić, Ivana ; Horvat, Jasna ; Mijoč, Josipa
hrvatski
Ekonomsko određenje književnosti
Na početku novog milenija zamijećena je inicijativa predstavljena pod nazivom Kreativna ekonomija čija je temeljna misija bila usmjerena na uspostavljanje novog ekonomskog okruženja u razvoju Nove Engleske (New England) pružanjem podrške umjetnosti i kulturi kao novom industrijskom klasteru. Horvat i suradnici (2003) upozoravaju kako je Kreativna inicijativa definirala tri ključna fenomena (kreativni klaster, kreativnu radnu snagu i kreativnu zajednicu) i time ostvarila temelje kreativne industrije u nastajanju. Suvremena se književna produkcija tako promatra kao jedan sektor kreativne industrije čiji se obrazac u hrvatskim akademskim radovima naglašava u svom lokalnom i kontekstualnom značenju spram svakodnevnih procesa nakladničkih i izdavačkih aktivnosti, odnosno u čijem se proučavanju razmatra kao specifičan proizvod kulturnoga dobra (Horvat i Tomašević, 202 ; Tomašević, 205). Slobodna tržišna ekonomija te pristup internetu omogućili su čita- teljskoj publici širi uvid u svjetska kretanja književne produkcije, a teorijske mijene u drugoj polovici 20. stoljeća usmjerile su književne teoretičare i kulturologe na masovnu i popularnu kulturu te su se njihove rasprave umjesto dotadašnje usmjere- nosti na umjetnička djela usmjerile na rasprave o popularnim proizvodima (Juvan, 20) – proizvodima često oblikovanim paradigmom žanrovske književnosti.
čitatelji, nakladništvo, autori, kreativna ekonomija, kreativna industrija
nije evidentirano
engleski
Economic determination of literature
nije evidentirano
readers, publishers, authors, creative economy, creative industry
nije evidentirano
Podaci o prilogu
237-251.
objavljeno
Podaci o knjizi
Povijest, tekst, kontekst - Zbornik radova posvećen Krešimiru Nemecu
Kolanović, Maša ; Molvarec, Lana
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada
2020.
978-953-169-403-2