Povezanost samopoštovanja, privrženosti i socijalne podrške s prilagodbom na studij (CROSBI ID 436329)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bošnjak, Paula
Šakić Velić, Marija
Merkaš, Marina
hrvatski
Povezanost samopoštovanja, privrženosti i socijalne podrške s prilagodbom na studij
Prilagodba na studij je složen proces prilagođavanja studenata na novu životnu situaciju, koji se očituje kroz njihova svakodnevna iskustva i ponašanja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost samopoštovanja, privrženosti majci, ocu i vršnjacima te socijalne podrške od strane obitelji i prijatelja s prilagodbom na studij. U jednokratnom korelacijskom istraživanju sudjelovalo je 237 studenata sveučilišnih studija (190 studentica) u Republici Hrvatskoj u dobi od 19 do 32 godine. Studenti su ispunjavali Upitnik prilagodbe na studij (Crombag, 1968 ; prema van Rooijen, 1986), Rosenbergovu skalu samopoštovanja (Rosenberg 1965), Inventar privrženosti za roditelja i vršnjake (Armsden i Greenberg, 1987), Skalu socijalne podrške (Macdonald, 1988) te upitnik sociodemografskih podataka konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da studenti u ovom uzorku u prosjeku izvještavaju o dobroj prilagodbi na studij. Kao značajne odrednice prilagodbe na studij pokazali su se samopoštovanje i socijalna podrška prijatelja, kojima je objašnjeno 54, 8% varijance prilagodbe na studij. Studenti koji svoje samopoštovanje procjenjuju višim, te oni koji socijalnu podršku od strane prijatelja percipiraju višom, pokazuju bolju prilagodbu na studij.
Prilagodba na studij ; samopoštovanje ; privrženost ; socijalna podrška
nije evidentirano
engleski
The relationship of self-esteem, attachment and social support with adjustment to college
nije evidentirano
Adjustment to college ; self-esteem ; attachment ; social support
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
28.10.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatsko katoličko sveučilište
Zagreb