Iskustvo individualnog savjetovanja te izazovi studiranja studenata na Sveučilištu u Zadru (CROSBI ID 695490)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Severina Mamić ; Marina Nekić , Marina Vidaković ; Ivana Sučić Šantek ; Dolores Pranjić
hrvatski
Iskustvo individualnog savjetovanja te izazovi studiranja studenata na Sveučilištu u Zadru
Istraživanja provedena na studentskoj populaciji ukazuju na to da se studenti suočavaju s nizom teškoća s mentalnim zdravljem, ali i brojnim izazovima koji se jave odlaskom na studij. Osim što se odlazak na studij preklapa s razvojnim razdobljem koje se naziva predodraslost, a koje za sobom nosi brojne psihološke izazove i razvojne zadatke, akademsko okruženje stavlja pred studente dodatne izazove u smislu manje strukturiranost te stavljanja većeg naglaska na uspjeh i izvedbu. Sve to doprinosi javljanju niza teškoća kod studenata, kako u svakodnevnom tako i u akademskom funkcioniranju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati iskustvo studenata Sveučilišta u Zadru uslugom individualnog savjetovanja, njihove stavove o traženju stručne pomoći te doznati s kojim se izazovima studenti suočavaju tijekom studija. S obzirom da se u novije vrijeme u javnosti stavlja veći naglasak na destigmatizaciju psihičkih poremećaja, očekivalo se da će studenti imati pozitivne stavove naspram traženja pomoći. Također, s obzirom na ranije navedene karakteristike akademskog okruženja te rezultate recentnih istraživanja mentalnog zdravlja studenata, očekivalo se da će studenti kao izazove studiranja navoditi niz izazova iz različitih domena života, a kao razlog dolaska na savjetovanje u Studentsko savjetovalište najčešće navoditi teškoće povezane s anksioznošću i depresivnošću. Istraživanje je provedeno na studentima Sveučilišta u Zadru (N=201), a prosječna dob je iznosila 22 godine. Većinu uzorka čine studentice (90, 5%). Rezultati su pokazali da studenti imaju pozitivne stavove naspram savjetovanja ; za većinu njih je ono znak zrelosti ili brige o sebi te način prevencije većih teškoća. Osim toga, preko 80% studenata navodi kako je razlog dolaska na savjetovanje bila anksioznost i/ili panični napadaji. Kao izazove studiranja, preko 50% studenata navodi napetost i nervozu kao najveći izazov, zatim strah u svezi polaganja ispita i neuspjeha na studiju te veliki broj teškoća povezanih s akademskim zahtjevima (npr. manjak motivacije, loša organizacija vremena), kao i cijeli niz izazova povezanih sa vlastitom ličnošću. Zaključno možemo reći da su rezultati u skladu s dosadašnjim istraživanjima te imaju brojne praktične implikacije, prvenstveno za studentska savjetovališta pri tretmanu tih teškoća, ali i osmišljavanju radionica i predavanja za studente s ciljem daljnjeg osvještavanja važnosti brige za mentalno zdravlje.
psihološko savjetovanje, izazovi studiranja, predodraslost, anksioznost
nije evidentirano
engleski
Experience of individual counselling and academic challenges of students on the University of Zadar
nije evidentirano
psychological counselling ; academic challenges ; emerging adulthood ; anxiety
nije evidentirano
Podaci o prilogu
206-206.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M.
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-305-4
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
poster
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska