Istraživanje marketinških aktivnosti informatičkih poduzeća u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 695487)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Keglević Kozjak, Suzana ; Barušić Danijela
hrvatski
Istraživanje marketinških aktivnosti informatičkih poduzeća u Republici Hrvatskoj
Razvoj komunikacijskih tehnologija te povećanje potražnje za informatičkom potporom utjecao je na porast obujma poslovanja globalnih informatičkih poduzeća. Zbog toga primjetan je ulazak novih informatičkih poduzeća na tržište, što pridonosi povećanju njihove međusobne konkurentnosti. Kako bi stekli određenu prepoznatljivost i uspjeh na tržištu informatička poduzeća ulažu značajna sredstva u marketinške aktivnosti poput promidžbe, sponzorstva, reprezentacije i slično. Budući da troškovi marketinških aktivnosti zauzimaju sve veće udjele u ukupnoj strukturi troškova poslovanja nameće se potreba za njihovim dubljim istraživanjem. Stoga, predmet istraživanja ovog rada čine troškovi marketinških aktivnosti informatičkih poduzeća. Konkretno, ovim radom provodi se dubinska analiza financijskih izvještaja informatičkih poduzeća u Republici Hrvatskoj s ciljem da se na znanstveno utemeljen način utvrdi: visina investicija u marketinške aktivnosti, najčešći oblik marketinške aktivnosti u koji promatrana poduzeća ulažu te u konačnici da se utvrdi postoji li korelacija između visine ostvarene dobiti i investicije u marketinške aktivnosti. Marketinške aktivnosti koje su obuhvaćene ovim istraživanjem su reprezentacija, promidžba, sponzorstvo i donacije. Za potrebe istraživanja na stranici Financijske agencije odabran je uzorak srednjih i velikih poduzeća koja se prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD 2007) ubrajaju u odjeljak J62 - Računalno programiranje, savjetovanje i djelatnosti povezane s njima te odjeljak J63 - Informacijske uslužne djelatnosti. Razdoblje promatranja je od 2015. do 2018. godine. Rezultati istraživanja pokazuju kako značajna većina poduzeća od promatranih marketinških aktivnosti najviše investira u reprezentaciju. Također, dobiveni rezultati pokazuju kako u marketinške aktivnosti više ulažu srednja informatička poduzeća koja su u promatranom razdoblju uložila 3, 5 milijuna kuna, dok su velika informatička poduzeća u istom razdoblju uložila tek 2, 4 milijuna kuna. Isto tako, utvrđeno je kako između iznosa ulaganja u marketinške aktivnosti i dobiti razdoblja koju poduzeća ostvaruju ne postoji pozitivna korelacija.
reprezentacija ; promidžba ; sponzorstvo ; donacije ; informatička poduzeća ; dubinska analiza
nije evidentirano
engleski
Marketing activities of information companies in Croatia
nije evidentirano
representation ; promotion ; sponsorship ; donations ; IT companies ; in-depth analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
165-176.
2020.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020), Book of Papers.
Kovšca, Vladimir ; Keglević Kozjak, Suzana ; Cvetko, Ladislav
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA )
2459-7953
Podaci o skupu
5. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija Hrvatske udruge za direktni i interaktivni marketing (CRODMA 2020) = 5th International Scientific and Professional Conference Croatian Association for direct and interactive marketing (CRODMA 2020)
predavanje
23.10.2020-23.10.2020
online