Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj (CROSBI ID 695476)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Biloš, Antun ; Jaška, Sanja ; Budimir, Bruno Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // Book of Papers of 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020) / Gregurec, Iva (ur.). Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2020. str. 13-23

Podaci o odgovornosti

Biloš, Antun ; Jaška, Sanja ; Budimir, Bruno

hrvatski

Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj

SAŽETAK Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.

influenceri ; društvene mreže ; marketing influencerima ; internetsko informiranje ; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Position and importance of influencers in Croatia

nije evidentirano

influencers ; social media ; influencer marketing ; internet informing ; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

13-23.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Book of Papers of 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)

Gregurec, Iva

Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA)

2459-7953

Podaci o skupu

5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)

predavanje

23.10.2020-23.10.2020

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti