Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1087582

Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj


Biloš, Antun; Jaška, Sanja; Budimir, Bruno
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020), 1 (2020), 13-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1087582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj
(Position and importance of influencers in Croatia)

Autori
Biloš, Antun ; Jaška, Sanja ; Budimir, Bruno

Izvornik
Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020) (2459-7953) 1 (2020); 13-23

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
influenceri, društvene mreže, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska
(influencers, social media, influencer marketing, internet informing, Croatia)

Sažetak
SAŽETAK Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Bruno Budimir (autor)

Avatar Url Antun Bilos (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.researchgate.net hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Biloš, Antun; Jaška, Sanja; Budimir, Bruno
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020), 1 (2020), 13-23 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Biloš, A., Jaška, S. & Budimir, B. (2020) Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj. Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020), 1, 13-23.
@article{article, year = {2020}, pages = {13-23}, keywords = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska}, journal = {Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)}, volume = {1}, issn = {2459-7953}, title = {Pozicija i zna\v{c}aj influencera u Hrvatskoj}, keyword = {influenceri, dru\v{s}tvene mre\v{z}e, marketing influencerima, internetsko informiranje, Hrvatska} }
@article{article, year = {2020}, pages = {13-23}, keywords = {influencers, social media, influencer marketing, internet informing, Croatia}, journal = {Book of Papers 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)}, volume = {1}, issn = {2459-7953}, title = {Position and importance of influencers in Croatia}, keyword = {influencers, social media, influencer marketing, internet informing, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font