Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti (CROSBI ID 695474)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nikolić, Lidija Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 66-67

Podaci o odgovornosti

Nikolić, Lidija

hrvatski

Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti

Provjera glazbenih sposobnosti neizostavan je dio glazbeno-pedagoškog rada bez obzira na uzrast učenika i razinu glazbenog obrazovanja. Testiranje glazbenih sposobnosti nužan je preduvjet i provođenja istraživanja koja se bave stjecanjem i razvojem glazbenih kompetencija za čiju je svrhu potreban psihometrijski valjan i pouzdan test. Utvrđivanjem testa glazbenih sposobnosti dobrih metrijskih svojstava omogućuje se istraživanje glazbenog obrazovanja budućih učitelja i odgojitelja. Namjera je potaknuti razvoj i korištenje valjanih i pouzdanih mjernih instrumenata za provjeru glazbenih sposobnosti i u ranijim uzrastima te tako omogućiti istraživanja glazbenog obrazovanja u općem i specijalističkom glazbenom obrazovanju. Cilj je ovoga rada provjera faktorske strukture i metrijskih karakteristika pedagoškog Testa glazbenih sposobnosti (Nikolić, 2017 ; TGS) koji je kreiran za ispitivanje glazbenih sposobnosti studenata učiteljskih studija. U istraživanju je korištena originalna verzija testa, a istraživanje je provedeno na uzorku od 181 studentice Ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska. Istraživanjem je utvrđeno da TGS ima dobra metrijska svojstva. Rezultati provjere TGS pokazali su dobru internu konzistenciju (α=0, 96) te značajan koeficijent pouzdanosti (r=0, 97). Faktorska analiza je ukazala na trofaktorsku strukturu TGS u kojoj najviše do izražaja došao faktor općih glazbenih sposobnosti. Pouzdanost je potvrđena i na razini subskala koje su izdvojene kao opće glazbene sposobnosti (α=0, 94), više slušne sposobnosti (α=0, 92) i ritamske sposobnosti (α=0, 73). Zbog svojih dobrih metrijskih svojstava TGS se preporučuje za prognostičke svrhe razredbenog postupka na upis na učiteljski i odgojiteljski studij, utvrđivanje statusa glazbenih sposobnosti studenata spomenutih studija u svrhu planiranja nastavnog procesa i odabira metoda i tehnika poučavanja glazbe te znanstvena istraživanja procesa stjecanja i razvoja glazbenih kompetencija kod adolescenata i odraslih.

glazbene kompetencije, glazbeno obrazovanje, testiranje, odgojitelji, učitelji

nije evidentirano

engleski

Verification of metric characteristics of the Test of Musical Abilities

nije evidentirano

kindergarten teachers, music competencies, music education, primary education teachers, testing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-67.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području

Škojo, Tihana

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts

predavanje

23.10.2020-24.10.2020

Osijek, Hrvatska ; online

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija, Psihologija