Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj (CROSBI ID 284826)

Prilog u časopisu | stručni rad

Brstilo Lovrić, Ivana Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj // Revija za sociologiju, 50 (2020), 1; 31-59. doi: 10.5613/rzs.50.1.2

Podaci o odgovornosti

Brstilo Lovrić, Ivana

hrvatski

Sociološki osvrt na odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj

Valorizirajući internetsko kupovanje kao aktualan fenomen koji je zadnjih godina u globalnom porastu, ovim radom se ukazuje na deficit društvenih, napose socioloških, analiza na temu u kontekstu hrvatskog društva. Pregledom literature o profilima internetskih kupaca postavljen je okvir za ispitivanje studentske populacije koja je prepoznata kao predvodnik suvremenih potrošačkih i tehnoloških trendova. Operacionalizacijom viševrsnih forma kapitala uz varijable demografije, tehnoloških resursa i praksi, ispitane su odrednice studentskoga internetskog kupovanja u Hrvatskoj (N= 1094). Izvorni empirijski nalazi prikupljeni metodom ankete pokazuju da studentsko internetsko kupovanje najpouzdanije predviđaju posjedovani tehnološki resursi, tehnološke vještine i interesi na način da su ispitanici opremljeniji novim tehnologijama s izraženijim tehnološkim vještinama i interesom za praćenjem tehnoloških trendova vjerojatniji internetski kupci. Aspekti tehnoloških resursa i praksi udruženi s ekonomskim kapitalom utvrđeni su značajnima i kod razlikovanja studenata koji (ne)kupuju putem interneta, što je podcrtalo višerazinske nejednakosti u perspektivi studentskog internetskog kupovanja. Izražena zabrinutost oko online rizika te tradicionalna (ne)vezanost za fizičku kupovinu ispostavili su se glavnim razlozima neprakticiranja internetskog kupovanja iz perspektive ispitanika, što je razvojnu dinamiku same prakse zaokružilo temama društvene nejednakosti i nepovjerenja.

internetsko kupovanje ; internetski kupci ; studenti ; Hrvatska ; kapital ; tehnološki resursi i prakse ; online rizici

nije evidentirano

engleski

Sociological Overview of the Determinants of Internet Purchase among Students in Croatia

nije evidentirano

Internet purchase ; Internet buyers ; students ; Croatia ; capital ; technological resources and practices ; online risks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50 (1)

2020.

31-59

objavljeno

0350-154X

1846-7954

10.5613/rzs.50.1.2

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost