Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja pojedinca. Prilog raspravi o filozofiji plesa (CROSBI ID 695362)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rupčić Kelam, Darija ; Kelam, Ivica Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja pojedinca. Prilog raspravi o filozofiji plesa // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 82-83

Podaci o odgovornosti

Rupčić Kelam, Darija ; Kelam, Ivica

hrvatski

Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja pojedinca. Prilog raspravi o filozofiji plesa

Namjera je rada istaknuti i dati uvid u slojevitost i kompleksnost fenomena plesa kao vlastitog izričaja i kao metafore utjelovljene misli, prema Badiou. Postoji nemali broj onih koji promišljaju odnos plesne umjetnosti i filozofije poput Alaina Badioua, Véronique Fabbri, Marie Bardet, Barbare Formis, da spomenemo samo neke. Pozivajući se na filozofa Friedricha Nietzschea, koji u svojim djelima otvara horizont mišljenja kojim se ples, nakon dugogodišnje šutnje, uvodi u akademski, pa onda samim time i u diskurs zapadne filozofske tradicije, definirat ćemo i uspostaviti teorijski i praktičan okvir fenomena plesa kao utjelovljene misli, ali i osobnog izričaja stremljenja pojedinca. Iako široko rasprostranjen kao umjetnička i kulturna praksa i forma, ples primarno pripada antropološkom području zanimanja, pa ćemo mu u radu pristupiti s više aspekata. Intepretirajući literaturu i oslanjajući se primarno na navode spomenutog filozofa, nastojat ćemo istaknuti terapeutsku i komunitarnu dimenziju plesa te viđenje plesa kao vještinu analognu intelektualnoj misli, ali i komunikacijski aspekt plesa kao izričaja nutarnjeg svijeta pojedinca. Tako nas to upućuje na kognitivnu, ali i emotivnu komponentu plesa. U radu će se stoga razmatrati teze o plesu kao metafori utjelovljene misli i teze o plesu kao mjestu objave osobnog izričaja čovjeka. Osnovni znanstveni, umjetnički i pedagoški doprinos rada ide u smjeru moguće teorijske podloge i definiranja načela za mogućnost uspostave inovativnih metoda rada i razvoj prakse plesne (art) terapije u radu s učenicima, studentima i ostalom populacijom te korištenjem teorijskih načela razvijati praksu izricanja misli i emocija na drugačiji način.

filozofija plesa, tijelo i korporeitet, art terapija, revolucionarnost plesa, odnos plesa i misli, ples kao utjelovljena misao

nije evidentirano

engleski

Dance As an Emanation of the Thoughts and Inner State of an Individual. A Contribution to the Discussion of the Philosophy of Dance

nije evidentirano

: philosophy of dance, body and corporality, art therapy, revolutionarity of the dance, relation of dance and thought, dance as an embodied thought

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-83.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik sažetaka

Škojo, Tihana

Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-8181-30-6

Podaci o skupu

3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts

predavanje

23.10.2020-24.10.2020

Osijek, Hrvatska ; online

Povezanost rada

Filozofija