Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Na rubu igrivosti: egzistencija i transcendencija u filmu eXistenZ (CROSBI ID 284659)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jerić, Ante Na rubu igrivosti: egzistencija i transcendencija u filmu eXistenZ // Filozofska istraživanja, 40 (2020), 3; 439-456. doi: 10.21464/fi40301

Podaci o odgovornosti

Jerić, Ante

hrvatski

Na rubu igrivosti: egzistencija i transcendencija u filmu eXistenZ

Filozofija i znanstvena fantastika kao različiti diskursi na različite načine koriste protuintuitivne scenarije. Filozofija nastupa fundacijski u pokušaju utemeljivanja protuintuitivnih scenarija i dokazivanja njihove koherentnosti, dok znanstvena fantastika kao transmedijalni fikcionalni žanr pretpostavlja njihovu koherentnost i nastupa pragmatički prilikom pripovijedanja o tome kako bi to bilo kad bi se oni obistinili. Ovaj rad posvećen je analizi znanstveno-fantastičnog filma Davida Cronenberga eXistenZ (1999). U njemu branim dvije teze. Kritičko-teorijska teza: Cronenberg smatra da život u kasnom kapitalizmu biva organiziran sukladno logici igre, predočava tu logiku ovim fikcionalnim scenarijem i prokazuje je kao nepoželjnu. Metafizička teza: Cronenbergov dijegetski svijet donosi novu, iako ne originalnu, artikulaciju skepticizma kao starog filozofskog problema. Pokušaj fundiranja metafizičkih pretpostavki ovog dijegetskog svijeta reanimira kartezijanski interakcionistički dualizam i kantovski transcendentalni idealizam kao dvije dobro poznate i utvrđene filozofske pozicije.

znanstvena fantastika ; misaoni eksperiment ; David Cronenberg ; skepticizam ; slobodna volja ; interakcionistički dualizam ; transcendentalni idealizam

nije evidentirano

engleski

On the Edge of Playability: Existence and Transcendence in the Movie eXistenZ

nije evidentirano

science fiction, thought experiment, David Cronenberg, scepticism, free will, interactionist dualism, transcendental idealism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40 (3)

2020.

439-456

objavljeno

0351-4706

1848-2309

10.21464/fi40301

Povezanost rada

Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Filologija, Filozofija

Poveznice
Indeksiranost