Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha (CROSBI ID 284624)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Novak, Josip
hrvatski
Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29, 2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.
školski uspjeh ; ispitna anksioznost ; savjesnost ; socioekonomski status ; strukturalno modeliranje
nije evidentirano
engleski
The relationship among working memory, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, and academic achievement
nije evidentirano
academic achievement, test anxiety, conscientiousness, socioeconomic status, structural equation modeling
nije evidentirano