Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika (CROSBI ID 695265)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vidulin, Sabina Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika // Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu / Marinković, Snežana (ur.). Užice: Pedagoški fakultet u Užicu, 2020. str. 391-406 doi: 10.46793/STEC20.391V

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina

hrvatski

Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika

Glazba je dio djetetove svakodnevice. U obitelji i u predškolskim ustanovama njezina je funkcija različita u odnosu na školu. Nastavom glazbe u školi utječe se na cjelovit razvoj učenika, što se može sagledati iz pedagoške i umjetničke perspektive. Usmjerena je prema stjecanju znanja i razvoju umijeća učenika u umjetničkom području, potiče estetski odgoj, ali i očuvanje povijesno-kulturne baštine. Domena kojom se navedeno realizira u najvećoj mjeri je slušanje i upoznavanje glazbe. S namjerom približavanja umjetničke glazbe djeci i mladima, njezina intenzivnijeg doživljavanja i razumijevanja, u radu se ukazuje na potrebu interdisciplinarnog i korelativnog odnosa glazbe s drugim predmetima, ali i glazbenih aktivnosti međusobno. Budući da je namjera autorice ukazati i na važnost osmišljavanja novih metodičkih strategija za rad u nastavi glazbe, ukratko se opisuju koncepti Stage- English-Music, model Slušanje glazbe–skladanje i Spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe. Navedene strategije za osuvremenjivanje slušanja glazbe u školi temelje se na interdisciplinarnom i intradisciplinarnom povezivanju sadržaja, ovisno o tome uključuju li u rad izvanglazbene aktivnosti (npr. engleski jezik i dramski odgoj) ili se rad provodi unutar glazbenih aktivnosti poput pjevanja, sviranja, plesa s muzikološkim, ali i humanistički orijentiranim ishodima. Praksa i istraživanja ukazuju na to da osim stjecanja glazbenih znanja i razvoja glazbenih umijeća, višemodalni pristupi utječu i na holistički razvoj učenika.

nastava glazbe, osnovna škola, slušanje glazbe, višemodalni pristupi.

nije evidentirano

engleski

Music teaching and listening to art music in the function of students’ holistic development

nije evidentirano

general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

391-406.

2020.

objavljeno

10.46793/STEC20.391V

Podaci o matičnoj publikaciji

Marinković, Snežana

Užice: Pedagoški fakultet u Užicu

978-86-6191-062-3

Podaci o skupu

Međunarodni naučni skup Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu

pozvano predavanje

23.10.2020-23.10.2020

Užice, Srbija

Povezanost rada

Glazbena umjetnost

Poveznice