Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1086529

Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika


Vidulin, Sabina
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika // Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Pedagoški fakultet u Užicu, 2020. str. 391-406 doi:10.46793/STEC20.391V (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1086529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika
(Music teaching and listening to art music in the function of students’ holistic development)

Autori
Vidulin, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu / Marinković, Snežana - Užice : Pedagoški fakultet u Užicu, 2020, 391-406

ISBN
978-86-6191-062-3

Skup
Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu

Mjesto i datum
Užice, Srbija, 23.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava glazbe, osnovna škola, slušanje glazbe, višemodalni pristupi.
(general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching)

Sažetak
Glazba je dio djetetove svakodnevice. U obitelji i u predškolskim ustanovama njezina je funkcija različita u odnosu na školu. Nastavom glazbe u školi utječe se na cjelovit razvoj učenika, što se može sagledati iz pedagoške i umjetničke perspektive. Usmjerena je prema stjecanju znanja i razvoju umijeća učenika u umjetničkom području, potiče estetski odgoj, ali i očuvanje povijesno-kulturne baštine. Domena kojom se navedeno realizira u najvećoj mjeri je slušanje i upoznavanje glazbe. S namjerom približavanja umjetničke glazbe djeci i mladima, njezina intenzivnijeg doživljavanja i razumijevanja, u radu se ukazuje na potrebu interdisciplinarnog i korelativnog odnosa glazbe s drugim predmetima, ali i glazbenih aktivnosti međusobno. Budući da je namjera autorice ukazati i na važnost osmišljavanja novih metodičkih strategija za rad u nastavi glazbe, ukratko se opisuju koncepti Stage- English-Music, model Slušanje glazbe–skladanje i Spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe. Navedene strategije za osuvremenjivanje slušanja glazbe u školi temelje se na interdisciplinarnom i intradisciplinarnom povezivanju sadržaja, ovisno o tome uključuju li u rad izvanglazbene aktivnosti (npr. engleski jezik i dramski odgoj) ili se rad provodi unutar glazbenih aktivnosti poput pjevanja, sviranja, plesa s muzikološkim, ali i humanistički orijentiranim ishodima. Praksa i istraživanja ukazuju na to da osim stjecanja glazbenih znanja i razvoja glazbenih umijeća, višemodalni pristupi utječu i na holistički razvoj učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Vidulin, Sabina
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika // Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Pedagoški fakultet u Užicu, 2020. str. 391-406 doi:10.46793/STEC20.391V (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vidulin, S. (2020) Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika. U: Marinković, S. (ur.)Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu doi:10.46793/STEC20.391V.
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, editor = {Marinkovi\'{c}, S.}, year = {2020}, pages = {391-406}, DOI = {10.46793/STEC20.391V}, keywords = {nastava glazbe, osnovna \v{s}kola, slu\v{s}anje glazbe, vi\v{s}emodalni pristupi.}, doi = {10.46793/STEC20.391V}, isbn = {978-86-6191-062-3}, title = {Glazbena nastava i slu\v{s}anje umjetni\v{c}ke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja u\v{c}enika}, keyword = {nastava glazbe, osnovna \v{s}kola, slu\v{s}anje glazbe, vi\v{s}emodalni pristupi.}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet u U\v{z}icu}, publisherplace = {U\v{z}ice, Srbija} }
@article{article, author = {Vidulin, Sabina}, editor = {Marinkovi\'{c}, S.}, year = {2020}, pages = {391-406}, DOI = {10.46793/STEC20.391V}, keywords = {general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching}, doi = {10.46793/STEC20.391V}, isbn = {978-86-6191-062-3}, title = {Music teaching and listening to art music in the function of students’ holistic development}, keyword = {general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching}, publisher = {Pedago\v{s}ki fakultet u U\v{z}icu}, publisherplace = {U\v{z}ice, Srbija} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font