Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika (CROSBI ID 695265)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vidulin, Sabina
hrvatski
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika
Glazba je dio djetetove svakodnevice. U obitelji i u predškolskim ustanovama njezina je funkcija različita u odnosu na školu. Nastavom glazbe u školi utječe se na cjelovit razvoj učenika, što se može sagledati iz pedagoške i umjetničke perspektive. Usmjerena je prema stjecanju znanja i razvoju umijeća učenika u umjetničkom području, potiče estetski odgoj, ali i očuvanje povijesno-kulturne baštine. Domena kojom se navedeno realizira u najvećoj mjeri je slušanje i upoznavanje glazbe. S namjerom približavanja umjetničke glazbe djeci i mladima, njezina intenzivnijeg doživljavanja i razumijevanja, u radu se ukazuje na potrebu interdisciplinarnog i korelativnog odnosa glazbe s drugim predmetima, ali i glazbenih aktivnosti međusobno. Budući da je namjera autorice ukazati i na važnost osmišljavanja novih metodičkih strategija za rad u nastavi glazbe, ukratko se opisuju koncepti Stage- English-Music, model Slušanje glazbe–skladanje i Spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe. Navedene strategije za osuvremenjivanje slušanja glazbe u školi temelje se na interdisciplinarnom i intradisciplinarnom povezivanju sadržaja, ovisno o tome uključuju li u rad izvanglazbene aktivnosti (npr. engleski jezik i dramski odgoj) ili se rad provodi unutar glazbenih aktivnosti poput pjevanja, sviranja, plesa s muzikološkim, ali i humanistički orijentiranim ishodima. Praksa i istraživanja ukazuju na to da osim stjecanja glazbenih znanja i razvoja glazbenih umijeća, višemodalni pristupi utječu i na holistički razvoj učenika.
nastava glazbe, osnovna škola, slušanje glazbe, višemodalni pristupi.
nije evidentirano
engleski
Music teaching and listening to art music in the function of students’ holistic development
nije evidentirano
general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
391-406.
2020.
objavljeno
10.46793/STEC20.391V
Podaci o matičnoj publikaciji
Marinković, Snežana
Užice: Pedagoški fakultet u Užicu
978-86-6191-062-3
Podaci o skupu
Međunarodni naučni skup Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu
pozvano predavanje
23.10.2020-23.10.2020
Užice, Srbija