Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta (CROSBI ID 284562)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurić Vukelić, Dunja ; Bušljeta Kardum, Rona
hrvatski
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta
Danas su nastavnici suočeni s brojnim izazovima, posebice u Hrvatskoj gdje je u tijeku provođenje opsežne reforme obrazovanja. Reforma obrazovanja stavila je u prvi plan drugačiju paradigmu procesa podučavanja i učenja koja zahtijeva od nastavnika neka nova znanja i vještine. Studije i analize pokazale su kako su upravo nastavnici najvažniji faktor ostvarenja obrazovnih ciljeva učenika. Pored stručnih kompetencija za razvoj znanja, umijeća i stavova učenika od velike su važnosti i pedagoško-psihološko-didaktičko- metodičke kompetencije nastavnika. U ovom se radu uz pomoć podataka prikupljenih upitnikom, na uzorku od 115 studenata detektiralo u kojoj su mjeri studenti dvaju viskokoškolskih institucija, Fakulteta hrvatskih studija i Hrvatskog katoličkog sveučilišta, zadovoljni inicijalnom nastavničkom naobrazbom te smatraju li je pogodnom i dovoljnom za izazove koje nosi njihovo buduće zanimanje. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su studenti u prosjeku zadovoljni kvalitetom studija i nastavničke naobrazbe i da preferiraju postojeći model stjecanja pedagoških kompetencija uz predmetni studij. Rezultati istraživanja analizirani su u kontekstu ispitivanja potrebe za sadržajnim i praktičnim osmišljavanjem novog načina stjecanja nastavničkih kompetencija, odnosno dorađivanjem ili proširivanjem studija nastavničke naobrazbe.
kompetencije nastavnika, nastavnički studiji, reforma obrazovanja, visokoškolsko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Attitudes of Students towards Teacher Education – The Case of the Catholic University of Croatia and the Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb
nije evidentirano
teacher competencies, teacher studies, education reform, higher education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Obrazovne znanosti, Psihologija