Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 436074)

Ocjenski rad | diplomski rad

Rajčić, Anđela CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI / Restović Ivana (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Rajčić, Anđela

Restović Ivana

hrvatski

CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI

Evolucija je proces koji označava promjenu. Često se definira kao razvoj iz nečega jednostavnog u nešto složeno, no to je znanost koja se bavi proučavanjem postanka, razvoja i promjenjivosti živih bića u vremenu. Najveći doprinos u znanosti vezano za evoluciju dao je engleski prirodoslovac Charles Darwin. Potaknut petogodišnjim putovanjem HMS Beagleom, došao je do veličanstvenih otkrića koja je predočio u svom djelu Podrijetlo vrsta ili o postanku vrsta uz pomoć prirodnog odabira i očuvanja boljih pasmina u borbi za opstanak, objavljenom 1859. godine. Stoga je cilj ovoga diplomskog rada bio istražiti imaju li učenici trećih i četvrtih razreda osnovne škole predznanja o pojmovima vezanima za evoluciju, znaju li zašto je evolucija važna te postoji li razlika između dječaka i djevojčica u rezultatima ispita znanja prije i nakon provedbe odgovarajuće radionice. Istraživanje je provedeno u razdoblju od veljače do ožujka 2019. g., a sudjelovalo je 122 učenika trećih i četvrtih razreda Osnovne škole Filipa Lukasa u Kaštel Starom. Detaljnom analizom podataka utvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u rezultatima testa znanja prije i nakon radionice. Učenici su pokazali izrazitu zainteresiranost za rad u samostalnom istraživanju u kojem su svi imali mogućnost aktivno sudjelovati i doprinijeti pronalaženju odgovora potkrijepljenih dokazima, logički i kritički promišljati o zadatcima i donositi smislene zaključke. Ovakav oblik rada temelj je usvajanja prirodoznanstvenih spoznaja, koncepata i znanja što vodi k odgoju i obrazovanju suvremenoga učenika. Suvremeni učenik, učenik 21. stoljeća, treba znati čuvati prirodna bogatstva i djelovati u smjeru očuvanja bioraznolikosti organizama te živjeti u suglasju s prirodom. Prirodne znanosti zauzimaju važno mjesto unutar nastavnih sadržaja u osnovnim i srednjim školama, a samo aktivno učenje prirodoslovnih sadržaja osigurava da učenik uči stvaralački i kritički promišljati, ali i upoznaje znanstveni pristup i znanstveni način istraživanja, što vodi oblikovanju prirodoslovno pismenog pojedinca.

evolucija, Charles Darwin, teorija evolucije, radionica za učenike niže školske dobi

nije evidentirano

engleski

Charles Darwin - theory of evolution and workshop for younger primary school students

nije evidentirano

evolution, Charles Darwin, theory of evolution, workshop for students of lower education age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61

25.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Biologija