Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Testiranjem olakšano učenje: uloga vrste dosjećanja i davanja povratne informacije (CROSBI ID 695092)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Pavlić, Matej ; Vlašiček, Denis ; Ivanec, Dragutin Testiranjem olakšano učenje: uloga vrste dosjećanja i davanja povratne informacije // Knjiga sažetaka 22. Dana psihologije u Zadru / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar, 2020. str. 215-215

Podaci o odgovornosti

Pavlić, Matej ; Vlašiček, Denis ; Ivanec, Dragutin

hrvatski

Testiranjem olakšano učenje: uloga vrste dosjećanja i davanja povratne informacije

Brojna su istraživanja proučavala utjecaj testiranja na dugoročno pamćenje prethodno naučenog gradiva. Rezultati uglavnom pokazuju da testiranje gradiva povoljnije djeluje na njegovo dugoročno pamćenje nego puko ponavljanje istog tog gradiva. Međutim, relativno recentna istraživanja pokazuju da testiranje prethodno naučenog gradiva može povoljno djelovati i na usvajanje novog gradiva. Taj efekt nazvan je testiranjem olakšano učenje. Naši ciljevi su na tragu tih istraživanja. Prvo, htjeli smo saznati je li vrsta dosjećanja povezana s opisanim učinkom. Drugo, zanimalo nas je ima li primanje povratne informacije o točnosti odgovora na testu ulogu u pojavi ili veličini efekta. Proveden je nezavisni eksperimentalni nacrt gdje su kao vrste dosjećanja korištene inačice epizodičkog ili semantičkog pamćenja, uz postojanje ili nepostojanje povratne informacije o točnosti dosjećanja u postupku testiranja. Sudionici (N = 207) su na računalima čitali tekst o korovima, koji je bio podijeljen na tri sadržajno povezana dijela. Sve su skupine čitale iste tekstove s uputom o pamćenju sadržaja. Nakon čitanja prvog dijela teksta, prva je skupina ponovno čitala isti dio teksta, druga skupina je odgovarala na pitanjaopće informiranosti (semantičko pamćenje), a treća je odgovarala na pitanja o sadržaju dijela teksta koji su netom pročitali (epizodičko pamćenje). U drugom koraku postupak je načelno bio isti, samo s drugim dijelom teksta. U ta prva dva koraka, polovica sudionika iz skupina s testiranjem primila je povratnu informaciju o vlastitom učinku na testovima, a polovica nije. U trećem koraku, sudionici sve tri skupine su čitali treći dio teksta nakon čega su svi rješavali isti test znanja sadržaja tog trećeg, netom pročitanog dijela. Glavna zavisna varijabla bio je broj točnih odgovora na pitanja u završnom testiranju. Provedene analize su pokazale da su sudionici koji su u sva tri koraka imali testiranje vezano uz sadržaj dijela teksta koji su netom čitali ostvarili statistički značajno veći rezultat od druge dvije skupine. Učinak povratne informacije nije sepokazao statistički značajnim. Rezultati ovog i srodnih istraživanja ukazuju na to da bi u obrazovnu praksu bilo dobro uvesti kontinuirano i povremeno testiranje prethodno naučenog gradiva. Također, naši rezultati ne idu u prilog kontekstualnim teorijama koje predviđaju da bi dosjećanje samo za sebe, bez obzira na vrstu pamćenja iz kojega se dosjećamo, moglo dovesti do testiranjem olakšanog učenja.

testiranjem olakšano učenje ; dosjećanje ; povratna informacija

nije evidentirano

engleski

Test-potentiated new learning: the role of the type of retrieval, and feedback

nije evidentirano

test-potentiated new learning ; retrieval ; feedback

nije evidentirano

Podaci o prilogu

215-215.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar:

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

poster

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice