Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara (CROSBI ID 695074)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lušić, Maja ; Valerjev, Pavle Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara // 22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 119-119

Podaci o odgovornosti

Lušić, Maja ; Valerjev, Pavle

hrvatski

Uloga psiholoških potreba i sustava nagrađivanja u doživljaju zanesenosti pri igranju videoigara

S razvojem industrije videoigara, mnogi istraživači nastoje identificirati kako karakteristike igrača, igre i njihova interakcija utječu na pojavu iskustva potpune zanesenosti u videoigrama. Glavni problemi istraživanja su bili utvrditi postoji li razlika u temperamentu, kompetentnosti, autonomiji i doživljaju zanesenosti između aktivnih igrača i neigrača u situaciji nagrade i kazne te utvrditi prediktivni doprinos demografskih varijabli, frekvencije igranja virtualnih igara, dimenzija temperamenta (BIS i BAS) i osnovnih psiholoških potreba u objašnjenju varijance doživljaja zanesenosti tijekom igranja videoigara. Sudionici provedenog istraživanja su bili studenti sveučilišta u Splitu i Zadru koji su regrutirani putem online upitnika koji je sadržavao BIS/BAS skalu i pitanja o sklonosti igranja virtualnih igara na tjednoj bazi po kojima su kasnije kategorizirani u grupu igrača ili neigrača. Nakon toga je uslijedio eksperimentalni dio istraživanja u kojemu su sudionici igrali dvije igre, koje su imale izražen nejednak omjer nagrada i kazni u smislu da je jedna igra imala izraženo visoke razine nagrada, a druga izraženo visoke razine kazni. Po završetku igranja pojedine igre, sudionici su ispunili Kratku skalu stanja zanesenosti i dvije subskale PENS upitnika (potreba za kompetentnošću i autonomijom). Analizom rezultata utvrđeno je da su igrači doživljavali više razine kompetentnosti, autonomije i zanesenosti od neigrača u obje situacije. Značajni prediktori zanesenosti su bili frekvencija igranja video igara te zadovoljenje potrebe za kompetentnošću u situaciji igranja igre s izrazitim kaznama, a u situaciji igranja igre s izrazitim nagradama značajni prediktori su bili dob, potreba za kompetentnošću i autonomijom. Dimenzije temperamenta nisu utjecale na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara. Iz navedenog se može zaključiti da doživljaj autonomije u igri, koji je ključan za iskustvo zanesenosti, može izostati u igri s povišenim razinama kazne. Konačno, ispunjenje osnovnih psiholoških potreba tijekom igranja, kao i prijašnje iskustvo igranja značajno utječu na razinu doživljene zanesenosti tijekom igranja videoigara.

videoigre ; zanesenost ; psihološke potrebe ; dimenzije temperamenta

nije evidentirano

engleski

The role of psychological needs and reward systems in the experience of flow when playing video games

nije evidentirano

video games ; flow ; psychological needs ; temperament dimensions

nije evidentirano

Podaci o prilogu

119-119.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka

Burić, Irena

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija