Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola (CROSBI ID 694936)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija
hrvatski
Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola
Integracija izbjeglica iz ratovima pogođenih zemalja Bliskog istoka koje od 2015. godine pristižu u različite europske zemlje predstavlja poseban izazov za društva zemalja primateljica. Hrvatska se, kao članica EU, također uključila u zbrinjavanje izbjeglica, pružajući im međunarodnu zaštitu. U integracijskom procesu uključivanja u hrvatsko društvo poseban je izazov osigurati primjerenu zaštitu i skrb ranjivim skupinama, ponajprije djeci. Stoga je za njihov oporavak od teških iskustava kroz koja su često prošla, te za njihovu uspješnu socijalnu integraciju od ključne važnosti što ranije uključivanje u školu nakon dolaska u zemlju primateljicu. Hrvatska se pri tome susreće s brojnim izazovima, premda ima višedesetljetno iskustvo obrazovanja djece, pripadnika manjina. Međutim, izazovi integracije djece izbjeglica, čini se, nadilaze ova iskustva ili izostaje prikladni transfer postojećih obrazovnih iskustava na nove izazove integracije. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati s kakvim se (sve) izazovima susreću akteri obrazovnog procesa (roditelji i djeca izbjeglice, njihovi domicilni vršnjaci, te nastavnici i stručni suradnici u školama). Kako bismo odgovorili na ovaj cilj proveli smo seriju intervjua i fokusnih grupa u osnovnim školama u Zagrebu s učenicima izbjeglicama (N=15), njihovim roditeljima (N=5), domicilnim učenicima (N=50), nastavnicima (N=49) i stručnim suradnicima (N=6). Premda su različite ciljne grupe identificirale ponešto različite izazove uključivanja djece izbjeglica u školski sustav i njihovu integraciju, izdvojile su se i zajedničke teme, koje su u svim grupama prepoznate kao ključni i gotovo univerzalni integracijski izazovi u zagrebačkim osnovnim školama. Neke od tih ključnih prepreka su: zahtjevan i nesustavan normativni okvir uključivanja djece izbjeglica u školu, prevladavanje jezične barijere u svakodnevnoj komunikaciji i posebno pri svladavanju gradiva, izazovi poučavanja i ocjenjivanja učenika izbjeglica, nedostatak prevoditelja koji mogu biti veza između škole i obitelji. U izlaganju će se navesti i komentirati utvrđeni izazovi, te predložiti moguća rješenja i poboljšanja sustava integracije djece izbjeglica u škole.
školska integracija ; djeca izbjeglice ; kvalitativno istraživanje
nije evidentirano
engleski
Challenges in integration of refugee children: experiences of elementary schools in Zagreb
nije evidentirano
school integration ; refugee children ; qualitative research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
24. Međunarodna znanstvena konferencija "Nacionalne manjine, migracije i sigurnost"
predavanje
21.05.2020-23.05.2020
Brijuni, Hrvatska