Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola (CROSBI ID 694936)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola // 24. Međunarodna znanstvena konferencija "Nacionalne manjine, migracije i sigurnost" Brijuni, Hrvatska, 21.05.2020-23.05.2020

Podaci o odgovornosti

Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija

hrvatski

Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola

Integracija izbjeglica iz ratovima pogođenih zemalja Bliskog istoka koje od 2015. godine pristižu u različite europske zemlje predstavlja poseban izazov za društva zemalja primateljica. Hrvatska se, kao članica EU, također uključila u zbrinjavanje izbjeglica, pružajući im međunarodnu zaštitu. U integracijskom procesu uključivanja u hrvatsko društvo poseban je izazov osigurati primjerenu zaštitu i skrb ranjivim skupinama, ponajprije djeci. Stoga je za njihov oporavak od teških iskustava kroz koja su često prošla, te za njihovu uspješnu socijalnu integraciju od ključne važnosti što ranije uključivanje u školu nakon dolaska u zemlju primateljicu. Hrvatska se pri tome susreće s brojnim izazovima, premda ima višedesetljetno iskustvo obrazovanja djece, pripadnika manjina. Međutim, izazovi integracije djece izbjeglica, čini se, nadilaze ova iskustva ili izostaje prikladni transfer postojećih obrazovnih iskustava na nove izazove integracije. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati s kakvim se (sve) izazovima susreću akteri obrazovnog procesa (roditelji i djeca izbjeglice, njihovi domicilni vršnjaci, te nastavnici i stručni suradnici u školama). Kako bismo odgovorili na ovaj cilj proveli smo seriju intervjua i fokusnih grupa u osnovnim školama u Zagrebu s učenicima izbjeglicama (N=15), njihovim roditeljima (N=5), domicilnim učenicima (N=50), nastavnicima (N=49) i stručnim suradnicima (N=6). Premda su različite ciljne grupe identificirale ponešto različite izazove uključivanja djece izbjeglica u školski sustav i njihovu integraciju, izdvojile su se i zajedničke teme, koje su u svim grupama prepoznate kao ključni i gotovo univerzalni integracijski izazovi u zagrebačkim osnovnim školama. Neke od tih ključnih prepreka su: zahtjevan i nesustavan normativni okvir uključivanja djece izbjeglica u školu, prevladavanje jezične barijere u svakodnevnoj komunikaciji i posebno pri svladavanju gradiva, izazovi poučavanja i ocjenjivanja učenika izbjeglica, nedostatak prevoditelja koji mogu biti veza između škole i obitelji. U izlaganju će se navesti i komentirati utvrđeni izazovi, te predložiti moguća rješenja i poboljšanja sustava integracije djece izbjeglica u škole.

školska integracija ; djeca izbjeglice ; kvalitativno istraživanje

nije evidentirano

engleski

Challenges in integration of refugee children: experiences of elementary schools in Zagreb

nije evidentirano

school integration ; refugee children ; qualitative research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

24. Međunarodna znanstvena konferencija "Nacionalne manjine, migracije i sigurnost"

predavanje

21.05.2020-23.05.2020

Brijuni, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija