Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma (CROSBI ID 694902)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Popčević, Klara Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma // Treći simpozij poslijediplomskih doktorskih studija Dijalozi III Zagreb, Hrvatska, 09.10.2020-09.10.2020

Podaci o odgovornosti

Popčević, Klara

hrvatski

Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma

Poremećaj iz spektra autizma (PSA) opisuje se kao komunikacijski poremećaj. Iz funkcionalističke teorijske perspektive, koja ističe važnu ulogu komunikacije u jezičnom razvoju u ranoj dobi, postavlja se pitanje kakva su obilježja jezičnih sposobnosti djece sa PSA-om te mogu li komunikacijska odstupanja objasniti i predvidjeti njihove jezične sposobnosti. Postojeća istraživanja donose neujednačene rezultate o postignućima djece sa PSA-om na različitim strukturalnim jezičnim sastavnicama i povezanosti među njima. Još uvijek je nejasno koji se čimbenici mogu povezati s utvrđenim interindividualno varijabilnim jezičnim ishodima. Ovo će se istraživanje usmjeriti na rane ekspresivne jezične sposobnosti djece sa PSA-om, prvenstveno na odnos leksičke i gramatičke sastavnice, te na doprinos komunikacijskih obilježja varijabilnim jezičnim sposobnostima djece sa PSA-om u ranoj dobi. U istraživanju će sudjelovati 30 djece sa PSA-om izjednačene prema veličini rječnika s 30 hodančadi tipičnog razvoja (TR). Analizom jezičnih uzoraka prikupljenih polustrukturiranim interakcijama djece i roditelja te djece i kliničara, dvije skupine usporedit će se na razini rječničke raznolikosti, rječničkog sastava, sintaktičke složenosti i morfološkog bogatstva u predikativnoj fazi jezičnog razvoja. Pretpostavlja se kako će se skupina djece sa PSA-om razlikovati od skupine djece TR-a u navedenim jezičnim sposobnostima. Provjerit će se pretpostavka kako komunikacijska obilježja djece sa PSA-om (vrste komunikacijskih funkcija, raznolikost komunikacijskih funkcija, učestalost komunikacije i udio iniciranja komunikacije) doprinose varijanci njihovih jezičnih sposobnosti. Istraživanje će dati svoj doprinos razumijevanju čimbenika važnih za usvajanje jezika, razumijevanju prirode jezičnih teškoća kod PSA-a te njihove fenotipske razvojne heterogenosti.

poremećaj iz spektra autizma, rane jezične sposobnosti, prediktori, jezični uzorci

nije evidentirano

engleski

RELATIONSHIP BETWEEN COMMUNICATION AND LANGUAGE ABILITIES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER

nije evidentirano

autism spectrum disorder, early language abilities, predictors, language samples

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Treći simpozij poslijediplomskih doktorskih studija Dijalozi III

predavanje

09.10.2020-09.10.2020

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija