Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinose li glazbeni ukus, emocionalno korištenje glazbe i usredotočena svjesnost objašnjenju koncepta uživljenosti u glazbu? (CROSBI ID 694840)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Reić Ercegovac, Ina ; Kalebić Jakupčević, Katija ; Dobrota, Snježana Doprinose li glazbeni ukus, emocionalno korištenje glazbe i usredotočena svjesnost objašnjenju koncepta uživljenosti u glazbu? // XXII Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2020. str. 1-1

Podaci o odgovornosti

Reić Ercegovac, Ina ; Kalebić Jakupčević, Katija ; Dobrota, Snježana

hrvatski

Doprinose li glazbeni ukus, emocionalno korištenje glazbe i usredotočena svjesnost objašnjenju koncepta uživljenosti u glazbu?

Uživljenost u glazbu predstavlja sposobnost i želju pojedinca da bude involviran u emocionalno iskustvo koje potiče glazba. Mogućnost uživljavanja u glazbu ovisi o različitim čimbenicima. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti može li se uživljenost u glazbu povezati s korištenjem glazbe u svrhu regulacije raspoloženja, je li usredotočena svjesnost kao metakognitivni proces aktivnog usmjeravanja pažnje na aktualno iskustvo uz prihvaćanje vlastitih misli i osjećaja negativno povezana s uživljenosti u glazbu, te hoće li odnos glazbenog ukusa i uživljenosti u glazbu ovisiti o preferencijama pojedinih žanrova, odnosno glazbenom ukusu. U istraživanju je sudjelovalo 252 studenata Sveučilišta u Splitu (M=22.7 godina) koji su ispunili nekoliko instrumenata – Upitnik glazbenog ukusa s trinaest glazbenih stilova, Upitnik usredotočene svjesnosti, Upitnik uživljenosti u glazbu te Kratku skalu regulacije raspoloženja glazbom. Primijenjeni upitnici su pokazali zadovoljavajuće psihometrijske značajke te su formirani ukupni rezultati po pojedinim (pod)skalama sukladno njihovim izvornim strukturama. Faktorska struktura Upitnika glazbenog ukusa uputila je na trodimenzionalno rješenje pri čemu su se na jednom faktoru izdvojili intenzivno-buntovni glazbeni stilovi (heavy metal, rock i alternativna glazba), na drugom energično-ritmični stilovi (popularna glazba, rap, hip-hop i elektronska glazba) te na trećem faktoru stilovi koji su u ranijim istraživanjima obično činili refleksivno-kompleksnu i veselo-konvencionalnu dimenziju (jazz, klasična glazba, gospel, hrvatska etno glazba, blues, soul funk, country). Rezultati su pokazali da sudionici preferiraju energično-ritmični glazbeni stil značajno više od ostale dvije dimenzije među kojima nije bilo značajnih razlika. Rezultati su također pokazali da odabrani prediktori objašnjavaju 66% varijance uživljenosti u glazbu, pri čemu su se preferencije refleksivno-kompleksne i veselo- konvencionalne glazbe, usredotočena svjesnost i četiri od sedam faktora regulacije raspoloženja glazbom pokazali značajnim samostalnim prediktorima. Pri tome je, u skladu s očekivanjima, usredotočena svjesnost negativan prediktor uživljenosti u glazbu, dok su opuštanje, poticanje snažnih emocija, distrakcija od stresa te kontemplacija pozitivni prediktori uživljenosti u glazbu. Konačno, moguće je zaključiti da uživljenost u glazbu ovisi i o glazbenom ukusu na način da su preferencije samo nekih stilova glazbe značajni prediktori uživljenosti u glazbu.

emocionalno iskustvo, glazbeni ukus, mindfulness, uživljenost u glazbu

nije evidentirano

engleski

Do musical taste, emotional use of music, and mindfulness predict absorption in music?

nije evidentirano

emotional experience, musical taste, mindfulness, absorption in music

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-1.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXII Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina Vidaković

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija, Psihologija