Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što možemo, a što ne možemo jednako? Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole (CROSBI ID 694794)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Kamenov, Željka ; Huić, Aleksandra ; Mehulić, Jasmina ; Kobas Dešković, Dijana Što možemo, a što ne možemo jednako? Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole // 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Knjiga Sažetaka. Zadar, 2020. str. 94-94

Podaci o odgovornosti

Kamenov, Željka ; Huić, Aleksandra ; Mehulić, Jasmina ; Kobas Dešković, Dijana

hrvatski

Što možemo, a što ne možemo jednako? Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole

Jednako postupanje i jednake mogućnosti za muškarce i žene temeljna su načela Republike Hrvatske i Europskog stupa socijalnih prava, a suzbijanje stereotipa o muškarcima i ženama jedan je od fokusa Strategije za ravnopravnost spolova Vijeća Europe od 2018. do 2023. Stoga se u sklopu programa švicarsko-hrvatske suradnje provodi projekt #Mi možemo jednako – djeca i mladi za otklanjanje stereotipa o muškarcima i ženama, sufinanciran od Vlade Republike Hrvatske. U početnoj fazi projekta proveli smo kvalitativno istraživanje među učenicima osnovnih i srednjih škola o doživljaju jednakosti i razlika između djevojčica i dječaka, odnosno muškaraca i žena. S obzirom da prijašnja istraživanja pokazuju kako se sadržaj stereotipa mijenja kroz vrijeme i ovisi o kulturi, cilj istraživanja bio je dobiti uvid u način razmišljanja djece i mladih u dobi od 8 do 18 godina. Tijekom lipnja i rujna 2019. održano je sedam fokusnih grupa u kojima je ukupno sudjelovalo 45 dječaka/mladića i 43 djevojčice/djevojke. Način vođenja fokusne grupe djelomično se razlikovao s obzirom na dob učenika/ca, no u svim su grupama zahvaćene sljedeće teme: sadržaj rodnih stereotipa, muškarci i žene u različitim područjima života (prijateljski odnosi, slobodno vrijeme, škola, profesionalno usmjerenje, obitelj), rodne uloge i reakcije okoline na njih, reakcije na ponašanja nesukladna rodnoj ulozi, porijeklo različitih očekivanja o mladićima i djevojkama te prijedlozi samih učenika/ca što bi sve moglo pomoći smanjivanju rodnih stereotipa. Glavni nalazi upućuju da djeca i mladi nemaju razvijene stereotipe o različitim sposobnostima ili mogućnostima muškaraca i žena, no stereotipi o rodnim ulogama i prikladnim različitim životnim putevima djevojaka i mladića još su uvijek izraženi. Temeljem ovih nalaza provest će se kvantitativno istraživanje i osmisliti edukacija koja će dobro reprezentirati teme iz područja jednakosti muškaraca i žena s kojima se susreću učenici osnovnih i srednjih škola u hrvatskom društvu danas.

rodni stereotipi, rodne uloge, kvalitativno istraživanje, učenici osnovnih i srednjih škola

nije evidentirano

engleski

What can we, and what can't we do equally well? A qualitative study of gender stereotypes among primary and secondary school students

nije evidentirano

gender stereotypes, gender roles, qualitative study, primary and secondary school students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

94-94.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Knjiga Sažetaka

Zadar:

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice