Glazbeno obazovanje i socijalno-emocionalni razvoj djeteta (CROSBI ID 435784)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ruškan, Sanja
Nikolić, Lidija
hrvatski
Glazbeno obazovanje i socijalno-emocionalni razvoj djeteta
Cilj ovog istraživanja je utvrditi postoji li povezanost između glazbenog obrazovanja i socijano-emocionalnog razvoja djeteta. Namjera je istaknuti važnost glazbenoga obrazovanja za cjeloviti razvoj djeteta. Obrazovanje glazbom objašnjava se kao stajalište prema kojemu se razvojem glazbenih kompetencija i istovremeno stjecanjem glazbenog iskustva usvajaju mnoge kompetencije koje nisu glazbene (Brđanović, 2017). Socijalno-emocionalni razvoj kompleksan je i uključuje kako vlastite tako i tuđe potrebe i reakcije što utječe na nepredvidivost ovoga razvoja. Razumijevanje i poznavanje pravila i normi pojedinčeve zajednice predstavlja primjereni socijalni razvoj pojedinca, a oblik i način na koji osoba koristi norme i pravila odnosi se na socijalne kompetencije. Socijalno-emocionalni pokazatelji u ovom radu odnosit će se na procjenu vlastitih i tuđih osjećaja, izražavanje emocija, uspostavljanje interakcije s drugima te donošenje odgovornih odluka. U radu je proučena stručna i znanstvena literatura te napravljen pregled 14 istraživanja u kojima je je ispitivana veza ili utjecaj glazbenog obrazovanja na spomenute pokazatelje socijalno-emocionalnog razvoja. Istraživanja su grupirana s obzirom na dob ispitanika, a aktivna i pasivna izloženost glazbi pokazala su utjecaj na pojedine socijalno-emocionalne čimbenike. U 12 istraživanja potvrđen je utjecaj glazbenog obrazovanja na pokazatelje socijalno-emocionalnog razvoja
glazbene aktivnosti, glazbeno obrazovanje, socijalno-emocionalne kompetencije, socijalnoemocionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
Music education and socio-emotional devNelopment of the child
nije evidentirano
music activities, music education, socio-emotional competencies, socio-emotional development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
30.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek