Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1083832

Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole


Kuterovac Jagodić, Gordana
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 189-221 doi:10.5613/rzs.50.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1083832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole
(Does Daily Media Screen Time Add to the Prediction of Educational Aspirations of Pupils Finishing Elementary School?)

Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 50 (2020), 2; 189-221

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
suvremeni i tradicionalni mediji, obrazovne aspiracije, roditeljska očekivanja, roditeljska podrška, obrazovni resursi
(traditional and new media, educational aspirations, parental expectations, parental support, educational resources)

Sažetak
Znatan dio dana adolescenti provode koristeći se suvremenim i tradicionalnim medijima i time su izloženi djelovanju tehnološkoga ekološkog podsustava koji prema razvojnoj teoriji ekoloških sustava može utjecati na različite aspekte njihova razvoja, uključujući i razvoj obrazovnih aspiracija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko vremena dnevno učenici osmog razreda osnovne škole provode na društvenim mrežama, videoigrama i u gledanju filmova, serija i videouradaka te utvrditi pridonose li te varijable, zajedno s individualnim varijablama roda i školskog uspjeha, obiteljskim varijablama roditeljskog obrazovanja, podrške i očekivanja te obrazovnim i medijskim resursima u kućanstvu, predviđanju učeničkih aspiracija prema gimnazijama ili strukovnim školama. Provjereno je i postoje li razlike u vremenu korištenja medija s obzirom na radni dan ili vikend, rod i obrazovne aspiracije. U istraživanju je sudjelovao 828 učenika osmog razreda zagrebačkih osnovnih škola. Sudionici su imali između 14 i 15 godina, a među njima je bilo 46.4% djevojčica. Podatci su prikupljeni od učenika upitnicima primijenjenima u školskom okružju. Uz različite medije adolescenti sa strukovnim aspiracijama provode u prosjeku 3 do 6 sati dnevno, a adolescenti s gimnazijskim aspiracijama otprilike 1.5 do 3 sata dnevno. Uz školski uspjeh, spol, socioekonomske i varijable percipirane roditeljske podrške i očekivanja, dnevno vrijeme korištenja medija pokazalo se značajnim ali slabim prediktorom obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Više vremena dnevno provedeno u igranju videoigara i gledanju filmova, serija i videa predviđa aspiraciju prema strukovnom obrazovanju učenica i učenika, dok više vremena provedeno na društvenim mrežama predviđa aspiraciju prema strukovnim školama samo kod učenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti

Napomena
“Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim
134
Revija za sociologiju | Croatian Sociological
Review 50 (2020), 2: 133–137
razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog
obrazovanja: priroda, odrednice i promjene”
(COBRAS).



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kuterovac Jagodić, Gordana
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 189-221 doi:10.5613/rzs.50.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kuterovac Jagodić, G. (2020) Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Revija za sociologiju, 50 (2), 189-221 doi:10.5613/rzs.50.2.3.
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, G.}, year = {2020}, pages = {189-221}, DOI = {10.5613/rzs.50.2.3}, keywords = {suvremeni i tradicionalni mediji, obrazovne aspiracije, roditeljska o\v{c}ekivanja, roditeljska podr\v{s}ka, obrazovni resursi}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.50.2.3}, volume = {50}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Doprinosi li dnevno vrijeme kori\v{s}tenja medija predvi\djanju obrazovnih aspiracija u\v{c}enika na zavr\v{s}etku osnovne \v{s}kole}, keyword = {suvremeni i tradicionalni mediji, obrazovne aspiracije, roditeljska o\v{c}ekivanja, roditeljska podr\v{s}ka, obrazovni resursi} }
@article{article, author = {Kuterovac Jagodi\'{c}, G.}, year = {2020}, pages = {189-221}, DOI = {10.5613/rzs.50.2.3}, keywords = {traditional and new media, educational aspirations, parental expectations, parental support, educational resources}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.50.2.3}, volume = {50}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Does Daily Media Screen Time Add to the Prediction of Educational Aspirations of Pupils Finishing Elementary School?}, keyword = {traditional and new media, educational aspirations, parental expectations, parental support, educational resources} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font