Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole (CROSBI ID 284040)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kuterovac Jagodić, Gordana Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 189-221. doi: 10.5613/rzs.50.2.3

Podaci o odgovornosti

Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole

Znatan dio dana adolescenti provode koristeći se suvremenim i tradicionalnim medijima i time su izloženi djelovanju tehnološkoga ekološkog podsustava koji prema razvojnoj teoriji ekoloških sustava može utjecati na različite aspekte njihova razvoja, uključujući i razvoj obrazovnih aspiracija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko vremena dnevno učenici osmog razreda osnovne škole provode na društvenim mrežama, videoigrama i u gledanju filmova, serija i videouradaka te utvrditi pridonose li te varijable, zajedno s individualnim varijablama roda i školskog uspjeha, obiteljskim varijablama roditeljskog obrazovanja, podrške i očekivanja te obrazovnim i medijskim resursima u kućanstvu, predviđanju učeničkih aspiracija prema gimnazijama ili strukovnim školama. Provjereno je i postoje li razlike u vremenu korištenja medija s obzirom na radni dan ili vikend, rod i obrazovne aspiracije. U istraživanju je sudjelovao 828 učenika osmog razreda zagrebačkih osnovnih škola. Sudionici su imali između 14 i 15 godina, a među njima je bilo 46.4% djevojčica. Podatci su prikupljeni od učenika upitnicima primijenjenima u školskom okružju. Uz različite medije adolescenti sa strukovnim aspiracijama provode u prosjeku 3 do 6 sati dnevno, a adolescenti s gimnazijskim aspiracijama otprilike 1.5 do 3 sata dnevno. Uz školski uspjeh, spol, socioekonomske i varijable percipirane roditeljske podrške i očekivanja, dnevno vrijeme korištenja medija pokazalo se značajnim ali slabim prediktorom obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Više vremena dnevno provedeno u igranju videoigara i gledanju filmova, serija i videa predviđa aspiraciju prema strukovnom obrazovanju učenica i učenika, dok više vremena provedeno na društvenim mrežama predviđa aspiraciju prema strukovnim školama samo kod učenica.

suvremeni i tradicionalni mediji, obrazovne aspiracije, roditeljska očekivanja, roditeljska podrška, obrazovni resursi

“Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim 134 Revija za sociologiju | Croatian Sociological Review 50 (2020), 2: 133–137 razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog obrazovanja: priroda, odrednice i promjene” (COBRAS).

engleski

Does Daily Media Screen Time Add to the Prediction of Educational Aspirations of Pupils Finishing Elementary School?

nije evidentirano

traditional and new media, educational aspirations, parental expectations, parental support, educational resources

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50 (2)

2020.

189-221

objavljeno

0350-154X

1846-7954

10.5613/rzs.50.2.3

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Psihologija, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost