Povezanost upotrebe digitlanih medija u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika na kraju prvog razreda osnovne škole (CROSBI ID 694572)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kotrla Topić, Marina ; Mihaljević, Silvija
hrvatski
Povezanost upotrebe digitlanih medija u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika na kraju prvog razreda osnovne škole
Upotreba digitalnih medija u suvremenom svijetu neizostavni je dio života gotovo svakog djeteta predškolske dobi. Istraživanja pokazuju kako roditelji često izražavaju zabrinutost zbog dječje upotrebe digitalnih medija, ali ih istovremeno smatraju važnim za daljnje obrazovanje i uspjeh djece na tržištu rada. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost upotrebe digitalnih medija (pametnih mobitela, tableta i računala) tijekom radnog tjedna ili vikenda u predškolskoj dobi s kasnijim školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika nakon završenog prvog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 92 djece te jedan od njihovih roditelja. Istraživanje je provedeno u dvije točke mjerenja. U prvoj točki, roditelji djece koja su školski obveznici te koji su u osnovnoj školi pristupili testiranju spremnosti za školu, ispunili su upitnik o dječjoj upotrebi digitalnih medija. Pomoću upitnika procjenjivali su raspon vremena kojeg dijete provede koristeći pametni telefon, računalo ili tablet, zasebno tijekom prosječnog radnog dana ili tijekom dana vikenda. Nakon završenog prvog razreda, uz dopuštenje roditelja, iz e-matice prikupljeni su podatci o dječjim prosječnim ocjenama iz Hrvatskog jezika. Rezultati pokazuju kako postoji značajna negativna povezanost između dječje upotrebe mobitela tijekom vikenda u predškolskoj dobi sa završnom ocjenom iz Hrvatskog jezika nakon prvog razreda. Rezultati se raspravljaju u kontekstu važnosti istraživanja vremena, ali i svrhe upotrebe digitalnih medija u predškolskoj dobi za razvoj digitalne pismenosti, kao i akademski uspjeh.
digitalni mediji, predškolska dob, školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The relationship between digital media use in preschool age and final grade in Croatian language after first grade of elementary school
nije evidentirano
digital media, preschool age, academic achievement
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-98.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M.
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska