Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi (CROSBI ID 694570)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Džida, Marija ; Brkljačić, Tihana ; Babarović, Toni Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 74-74

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Džida, Marija ; Brkljačić, Tihana ; Babarović, Toni

hrvatski

Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi

Dobrobit djece je multidimenzionalan konstrukt koji se definira u obliku optimalnih razvojnih ishoda djeteta s obzirom na njegovu dob i to na temelju niza objektivnih i subjektivnih indikatora. U novije vrijeme istraživanja dobrobiti djeteta usmjeravaju se na dodatni aspekt u kontekstu aktivnosti koje djeca obavljaju u slobodno vrijeme, a to je upotreba digitalnih medija. Upotreba digitalnih medija kod djece može imati brojne pozitivne, ali i negativne posljedice kada su u pitanju socio-emocionalni razvoj i kognitivni razvoj, kao i zdravlje djeteta. Međutim, dosadašnja istraživanja ne daju jednoznačne odgovore o odnosu dječje dobrobiti i korištenja digitalnih medija. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s upotrebom digitalnih medija kod djece u dobi od 9 do 12 godina. Pri tome se posebno usmjeravamo na različitu svrhu upotrebe digitalnih medija te negativna iskustva djece tijekom korištenja Interneta. U istraživanju je sudjelovalo 120 učenika trećih, četvrtih i petih razreda, čiji roditelji su dali suglasnost za sudjelovanje u istraživanju. Učenici su tijekom jednog školskog sata popunjavali posebno pripremljen upitnik kojim su prikupljeni podatci o učestalosti korištenja digitalnih medija u različite svrhe (npr. Koliko često pretražuješ Internet jer nešto trebaš za školu?, Koliko često gledaš crtiće, filmiće ili neki video na YouTubeu i sl.) te učestalosti negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta (Je li ti se ikada dogodilo da te netko putem Interneta zadirkivao ili ismijavao i sl.). Također, procjenjivali su svoje zadovoljstvo različitim domenama života pomoću Kratke multidimenzionalne skale učeničkog zadovoljstva životom, koja ispituje zadovoljstvo životom općenito te zadovoljstvo sljedećim domenama: obiteljskim životom, prijateljima, školskim iskustvima, samim sobom i mjestom života. Rezultati ukazuju na negativnu povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s čestinom igranja igrica, ali i pozitivnu povezanost s čestinom korištenja društvenih mreža. Također, učenici koji češće koriste društvene mreže imaju više negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost istraživanja doprinosa upotrebe digitalnih medija dobrobiti djece u srednjem djetinjstvu i prelasku u adolescenciju.

dobrobit djeteta, zadovoljstvo životom, digitalni mediji, školska do

nije evidentirano

engleski

Digital media use and well-being of school aged children

nije evidentirano

child well-being, life satisfaction, digital media, school children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

74-74.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka

Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija