Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1083220

Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi


Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla Topić, Marina; Džida, Marija; Brkljačić, Tihana; Babarović, Toni
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020. str. 74-74 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1083220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi
(Digital media use and well-being of school aged children)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Džida, Marija ; Brkljačić, Tihana ; Babarović, Toni

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020, 74-74

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 1-3. 10. 2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
dobrobit djeteta, zadovoljstvo životom, digitalni mediji, školska do
(child well-being, life satisfaction, digital media, school children)

Sažetak
Dobrobit djece je multidimenzionalan konstrukt koji se definira u obliku optimalnih razvojnih ishoda djeteta s obzirom na njegovu dob i to na temelju niza objektivnih i subjektivnih indikatora. U novije vrijeme istraživanja dobrobiti djeteta usmjeravaju se na dodatni aspekt u kontekstu aktivnosti koje djeca obavljaju u slobodno vrijeme, a to je upotreba digitalnih medija. Upotreba digitalnih medija kod djece može imati brojne pozitivne, ali i negativne posljedice kada su u pitanju socio-emocionalni razvoj i kognitivni razvoj, kao i zdravlje djeteta. Međutim, dosadašnja istraživanja ne daju jednoznačne odgovore o odnosu dječje dobrobiti i korištenja digitalnih medija. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s upotrebom digitalnih medija kod djece u dobi od 9 do 12 godina. Pri tome se posebno usmjeravamo na različitu svrhu upotrebe digitalnih medija te negativna iskustva djece tijekom korištenja Interneta. U istraživanju je sudjelovalo 120 učenika trećih, četvrtih i petih razreda, čiji roditelji su dali suglasnost za sudjelovanje u istraživanju. Učenici su tijekom jednog školskog sata popunjavali posebno pripremljen upitnik kojim su prikupljeni podatci o učestalosti korištenja digitalnih medija u različite svrhe (npr. Koliko često pretražuješ Internet jer nešto trebaš za školu?, Koliko često gledaš crtiće, filmiće ili neki video na YouTubeu i sl.) te učestalosti negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta (Je li ti se ikada dogodilo da te netko putem Interneta zadirkivao ili ismijavao i sl.). Također, procjenjivali su svoje zadovoljstvo različitim domenama života pomoću Kratke multidimenzionalne skale učeničkog zadovoljstva životom, koja ispituje zadovoljstvo životom općenito te zadovoljstvo sljedećim domenama: obiteljskim životom, prijateljima, školskim iskustvima, samim sobom i mjestom života. Rezultati ukazuju na negativnu povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s čestinom igranja igrica, ali i pozitivnu povezanost s čestinom korištenja društvenih mreža. Također, učenici koji češće koriste društvene mreže imaju više negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost istraživanja doprinosa upotrebe digitalnih medija dobrobiti djece u srednjem djetinjstvu i prelasku u adolescenciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( POIROT)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju

Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla Topić, Marina; Džida, Marija; Brkljačić, Tihana; Babarović, Toni
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2020. str. 74-74 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
Brajša-Žganec, A., Kotrla Topić, M., Džida, M., Brkljačić, T. & Babarović, T. (2020) Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2020}, pages = {74-74}, keywords = {dobrobit djeteta, zadovoljstvo \v{z}ivotom, digitalni mediji, \v{s}kolska do}, title = {Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u \v{s}kolskoj dobi}, keyword = {dobrobit djeteta, zadovoljstvo \v{z}ivotom, digitalni mediji, \v{s}kolska do}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2020}, pages = {74-74}, keywords = {child well-being, life satisfaction, digital media, school children}, title = {Digital media use and well-being of school aged children}, keyword = {child well-being, life satisfaction, digital media, school children}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font