Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi (CROSBI ID 694570)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Džida, Marija ; Brkljačić, Tihana ; Babarović, Toni
hrvatski
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi
Dobrobit djece je multidimenzionalan konstrukt koji se definira u obliku optimalnih razvojnih ishoda djeteta s obzirom na njegovu dob i to na temelju niza objektivnih i subjektivnih indikatora. U novije vrijeme istraživanja dobrobiti djeteta usmjeravaju se na dodatni aspekt u kontekstu aktivnosti koje djeca obavljaju u slobodno vrijeme, a to je upotreba digitalnih medija. Upotreba digitalnih medija kod djece može imati brojne pozitivne, ali i negativne posljedice kada su u pitanju socio-emocionalni razvoj i kognitivni razvoj, kao i zdravlje djeteta. Međutim, dosadašnja istraživanja ne daju jednoznačne odgovore o odnosu dječje dobrobiti i korištenja digitalnih medija. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s upotrebom digitalnih medija kod djece u dobi od 9 do 12 godina. Pri tome se posebno usmjeravamo na različitu svrhu upotrebe digitalnih medija te negativna iskustva djece tijekom korištenja Interneta. U istraživanju je sudjelovalo 120 učenika trećih, četvrtih i petih razreda, čiji roditelji su dali suglasnost za sudjelovanje u istraživanju. Učenici su tijekom jednog školskog sata popunjavali posebno pripremljen upitnik kojim su prikupljeni podatci o učestalosti korištenja digitalnih medija u različite svrhe (npr. Koliko često pretražuješ Internet jer nešto trebaš za školu?, Koliko često gledaš crtiće, filmiće ili neki video na YouTubeu i sl.) te učestalosti negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta (Je li ti se ikada dogodilo da te netko putem Interneta zadirkivao ili ismijavao i sl.). Također, procjenjivali su svoje zadovoljstvo različitim domenama života pomoću Kratke multidimenzionalne skale učeničkog zadovoljstva životom, koja ispituje zadovoljstvo životom općenito te zadovoljstvo sljedećim domenama: obiteljskim životom, prijateljima, školskim iskustvima, samim sobom i mjestom života. Rezultati ukazuju na negativnu povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s čestinom igranja igrica, ali i pozitivnu povezanost s čestinom korištenja društvenih mreža. Također, učenici koji češće koriste društvene mreže imaju više negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost istraživanja doprinosa upotrebe digitalnih medija dobrobiti djece u srednjem djetinjstvu i prelasku u adolescenciju.
dobrobit djeteta, zadovoljstvo životom, digitalni mediji, školska do
nije evidentirano
engleski
Digital media use and well-being of school aged children
nije evidentirano
child well-being, life satisfaction, digital media, school children
nije evidentirano
Podaci o prilogu
74-74.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M.
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska