Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu školskog okruženja (CROSBI ID 283835)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rajhvajn Bulat, Linda ; Horvat, Kristina
hrvatski
Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu školskog okruženja
Cilj istraživanja jest utvrditi povezanost između internaliziranih problema adolescenata i čimbenika školskog okruženja. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika iz srednjih škola Krapinsko–zagorske županije i Pule. Rezultati govore da mladići koji imaju više internaliziranih problema imaju i lošiju ocjenu iz matematike, manje povjerenje u prijatelje, lošiju komunikaciju s njima, otuđeniji su od njih te imaju manju privrženost školi. Kod djevojaka su internalizirani problemi pozitivno povezani s otuđenosti od prijatelja, a negativno s ocjenom iz matematike, ukupnim školskim uspjehom, povjerenjem u prijatelje te privrženosti školi. Ukupnom objašnjenju varijance pojedinih internaliziranih problema najviše doprinose dimenzije privrženosti prijateljima i privrženost školi. Rezultati istraživanja mogu služiti kao polazište za edukaciju stručnog osoblja škole te razvoj preventivnih programa usmjerenih promoviranju mentalnog zdravlja adolescenata.
akademsko postignuće, mentalno zdravlje, privrženost školi, privrženost vršnjacima
nije evidentirano
engleski
Internalising problems of adolescents in the context of the school environment
nije evidentirano
academic achievement, mental health, peer attachment, school attachment
nije evidentirano