Pregled bibliografske jedinice broj: 1082919
Zadovoljstvo radom kod nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih
Zadovoljstvo radom kod nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih // 22. dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2020. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 1082919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo radom kod nastavnika u
osnovnom obrazovanju odraslih
(Job satisfaction of teachers in the primary adult
education)
Autori
Černja Rajter, Iva ; Pavić, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
22. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 1-2.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje odraslih ; zadovoljstvo nastavnika ; nastavni plan i program ; obrazovna reforma
(Adult education ; teacher satisfaction ; curriculum and program ; educational reform)
Sažetak
Pružanje druge šanse za obrazovanje onima koji nikada nisu stekli formalno obrazovanje ili su ga iz nekog razloga napustili redovni obrazovni sustav, sastavni je dio koncepta obrazovanja odraslih. Broj polaznika osnovnog obrazovanja odraslih u Hrvatskoj varirao je između 460 i 717 godišnje, od 2011. do danas. Sadašnji nastavni plan i program samo je skraćena verzija nastavnog programa koji se koristi u redovnim osnovnim školama i nije prikladan za odrasle učenike. Iz tog razloga u reformu obrazovnog programa važno je uključiti nastavnike zaposlene u osnovnom obrazovanju odraslih. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi strukturu zadovoljstva radom nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih, te klasterirati nastavnike temeljeno na njihovom zadovoljstvu različitim komponentama posla. Testirali smo I kako se klasteri nastavnika razlikuju s obzirom na iskustvo nastavnika, način predavanja i tip zaposlenja. U istraživanju su sudjelovala 124 nastavnika zaposlena u 27 aktivnih institucija u onsovnom obrazovanju odraslih (što čini nešto manje od polovice nastavnika u ovom poslu), koji su online putem ispunili skalu zadovoljstva poslom koja je sadržavala komponente zadovoljstva nastavnim programom, materijalnim i tehničkim uvjetima u školi, komunikacijom s kolegama, plaćom, balansom privatnog i poslovnog života i raznim aspektima odnosa nastavnika i polaznika. Rezultati eksploratorne faktorske analize pokazali su da struktura zadovoljstva nastavnika ima dvije glavne komponente: zadovoljstvo nastavnim programom i procesom, te zadovoljstvo radom polaznika i obiteljskom podrškom. Grupiranje nastavnika temeljeno na njihovom zadovoljstvu rezultiralo je s četiri klastera, prema kojima je vidljivo da većina nastavnika (N=72) iskazuje nezadovoljstvo nastavnim programom i procesom, dok je većina (N=71) zadovoljna radom polaznika i obiteljskom podrškom. Temeljem predviđanja klasterske pripadnosti rezultati su pokazali da su najnezadovoljniji nastavnici oni koji ne rade u drugoj osnovnoj obrazovnoj ustanovi redovnog tipa, uglavnom izvode nastavu u konzultativno instruktivnom obliku, imaju nešto više godina iskustva rada u obrazovanju odraslih I imaju polaznike kojima hrvatski nije materinji jezik. Vjerujemo da će nastavnici koji pokazuju nezadovoljstvo trenutnim nastavnim programom i procesom, ali zadržavaju unutarnje zadovoljstvo polaznicima biti najspremniji za suradnju na nadolazećoj obrazovnu reformi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb