Zadovoljstvo radom kod nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih (CROSBI ID 694487)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Černja Rajter, Iva ; Pavić, Dario
hrvatski
Zadovoljstvo radom kod nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih
Pružanje druge šanse za obrazovanje onima koji nikada nisu stekli formalno obrazovanje ili su ga iz nekog razloga napustili redovni obrazovni sustav, sastavni je dio koncepta obrazovanja odraslih. Broj polaznika osnovnog obrazovanja odraslih u Hrvatskoj varirao je između 460 i 717 godišnje, od 2011. do danas. Sadašnji nastavni plan i program samo je skraćena verzija nastavnog programa koji se koristi u redovnim osnovnim školama i nije prikladan za odrasle učenike. Iz tog razloga u reformu obrazovnog programa važno je uključiti nastavnike zaposlene u osnovnom obrazovanju odraslih. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi strukturu zadovoljstva radom nastavnika u osnovnom obrazovanju odraslih, te klasterirati nastavnike temeljeno na njihovom zadovoljstvu različitim komponentama posla. Testirali smo I kako se klasteri nastavnika razlikuju s obzirom na iskustvo nastavnika, način predavanja i tip zaposlenja. U istraživanju su sudjelovala 124 nastavnika zaposlena u 27 aktivnih institucija u onsovnom obrazovanju odraslih (što čini nešto manje od polovice nastavnika u ovom poslu), koji su online putem ispunili skalu zadovoljstva poslom koja je sadržavala komponente zadovoljstva nastavnim programom, materijalnim i tehničkim uvjetima u školi, komunikacijom s kolegama, plaćom, balansom privatnog i poslovnog života i raznim aspektima odnosa nastavnika i polaznika. Rezultati eksploratorne faktorske analize pokazali su da struktura zadovoljstva nastavnika ima dvije glavne komponente: zadovoljstvo nastavnim programom i procesom, te zadovoljstvo radom polaznika i obiteljskom podrškom. Grupiranje nastavnika temeljeno na njihovom zadovoljstvu rezultiralo je s četiri klastera, prema kojima je vidljivo da većina nastavnika (N=72) iskazuje nezadovoljstvo nastavnim programom i procesom, dok je većina (N=71) zadovoljna radom polaznika i obiteljskom podrškom. Temeljem predviđanja klasterske pripadnosti rezultati su pokazali da su najnezadovoljniji nastavnici oni koji ne rade u drugoj osnovnoj obrazovnoj ustanovi redovnog tipa, uglavnom izvode nastavu u konzultativno instruktivnom obliku, imaju nešto više godina iskustva rada u obrazovanju odraslih I imaju polaznike kojima hrvatski nije materinji jezik. Vjerujemo da će nastavnici koji pokazuju nezadovoljstvo trenutnim nastavnim programom i procesom, ali zadržavaju unutarnje zadovoljstvo polaznicima biti najspremniji za suradnju na nadolazećoj obrazovnu reformi.
obrazovanje odraslih ; zadovoljstvo nastavnika ; nastavni plan i program ; obrazovna reforma
nije evidentirano
engleski
Job satisfaction of teachers in the primary adult education
nije evidentirano
Adult education ; teacher satisfaction ; curriculum and program ; educational reform
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2020.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska