Suvremena hrvatska problemska slikovnica (CROSBI ID 435601)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pećarina, Lucija
Verdonik, Maja
hrvatski
Suvremena hrvatska problemska slikovnica
Radom se predstavljaju primjeri suvremenih hrvatskih problemskih slikovnica autorica: Tihane Lipovec Fraculj, Tatjane Gjurković, Tee Knežević, Tamare Vučković (autorice tekstova) i Jelene Brezovec (autorica ilustracija). Slikovnice se analiziraju s obzirom na teme koje problematiziraju, na pristup problemima o kojima je riječ, na odnos verbalnoga i vizualnoga diskursa u prenošenju poruka te na primjerenost djeci mlađe školske dobi. Analizirane slikovnice uspoređuju se s izdanjima problemskih slikovnica prevedenih na hrvatski jezik, s ciljem ustanovljavanja njihove pozicije u kontekstu slikovničke produkcije problemskih slikovnica hrvatskih i stranih autora. Rezultati analize pokazali su kako je riječ o slikovnicama visoke kvalitete koje su kreirali stručnjaci iz područja psihologije i pedagogije. Analizirane slikovnice pisane su s ciljem razvoja emocionalne inteligencije kod djece predškolske i mlađe školske dobi, a koristeći dijalog likova slikovnice prikazuju najnovije metode i pristupe iz područja odgoja i obrazovanja. Najčešće korištene odgojne metode u slikovnicama su metoda empatičkog reflektiranja te raznolike metode umirenja. Dodatne metode i savjeti za roditelje nalaze se u smjernicama za roditelje priloženima slikovnici. Zbog brojnih uputa za roditelje, složenog teksta koji izravno računa na sudjelovanje roditelja prilikom čitanja te izraženog pedagoškog tona, suvremene hrvatske problemske slikovnice možemo nazvati i odgojnim priručnicima. U spomenutim slikovnicama roditelji i odgojno obrazovni djelatnici pronaći će rješenja za brojne izazove koji se javljaju u suvremenom djetinjstvu koje karakteriziraju institucionalizacija, užurbanost, stres, pojačani zahtjevi, masovni mediji i slično.
problemska slikovnica, dječja književnost, verbalni i vizualni diskurs slikovnice
nije evidentirano
engleski
Contemporary Croatian problem picture book
nije evidentirano
problem picture book, children's literature, verbal and visual discourse of the picture book
nije evidentirano
Podaci o izdanju
77
16.07.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet u Rijeci
Rijeka