Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba (CROSBI ID 283704)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Lukšić, Božica ; Bošnjak, Krešimir ; Čačić, Ivana ; Nekić, Monika ; Papac, Mateo ; Vranić, Marina Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba // Agronomski glasnik, 81 (2019), 5; 331-344

Podaci o odgovornosti

Lukšić, Božica ; Bošnjak, Krešimir ; Čačić, Ivana ; Nekić, Monika ; Papac, Mateo ; Vranić, Marina

hrvatski

Održivi razvoj u životu i radu odgojitelja i učitelja Grada Zagreba

Cilj rada bio je istražiti zastupljenost tema održivog razvoja u odgojno-obrazovnim programima te razinu primjene sadržaja održivog razvoja odgojitelja u dječjim vrtićima i učitelja nižih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanje, metodom ankete, je provedeno tijekom školske godine 2017/18. u okviru edukativnih radionica „Upoznajmo domaće životinje“ na pokušalištu Centar za travnjaštvo na Medvednici (Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet). Anketirano je ukupno 99 odgojitelja i učitelja. Prema rezultatima ankete, 21% odgojno- obrazovnih ustanova ne posjeduje spremišta za odlaganje otpada. Od anketiranih učitelja i odgojitelja, 56% je mišljenja da u odgojno- obrazovni program nije uključen dovoljan broj ekoloških tema, 73% drži da je manji broj djece ekološki osviješten, a 59% misli da nije opravdana viša cijena ekoloških proizvoda. Većina anketiranih učitelja i odgojitelja (i) sebe smatra ekološki osvještenim osobama (81%) ; (ii) koristi javni prijevoz za odlazak na posao (60%), (iii) u svom kućanstvu razvrstava otpad (67%), (iv) odlaže staru odjeću u spremnik namijenjen za odlaganje odjeće (70%), (v) prilikom kupovine koristi eko vrećice (66%), (vi) kupuje ekološke proizvode (51%) te (vii) koristi reciklirane proizvode (54%). Zaključeno je da većina odgojitelja i učitelja u svakodnevnom životu provodi sadržaje održivog razvoja te da bi odgojno-obrazovni rad iz područja održivog razvoja kroz predškolski i osnovno-školski program trebalo intenzivirati. Da bi se svijest o očuvanju okoliša za održivi razvoj prenijela na djecu, neophodno je osigurati suživot djece s teoretskim i praktičnim principima održivog razvoja. Intenziviranjem rada iz područja zaštite okoliša za održivi razvoj u odgojno obrazovnim ustanovama, odgajaju se generacije djece s izgrađenim pozitivnim stavovima prema prirodi, koje će manje zagađivati okoliš i tako čuvati planetu Zemlju.

održivi razvoj, odgojitelji, učitelji, djeca predškolskog odgoja, učenici nižih razreda osnovnih škola

nije evidentirano

engleski

Sustainable development in the life and work of the City of Zagreb child-carers and teachers

nije evidentirano

sustainable development, child-carers, teachers, preschool children, lower primary school students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

81 (5)

2019.

331-344

objavljeno

0002-1954

1848-8900

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)

Poveznice