Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Podizanje svijesti djece predškolske dobi o suvremenim ekološkim problemima (CROSBI ID 435504)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mikulić, Ivana Podizanje svijesti djece predškolske dobi o suvremenim ekološkim problemima / Bogut, Irella ; Kelam, Ivica (mentor); Slavonski Brod, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Mikulić, Ivana

Bogut, Irella ; Kelam, Ivica

hrvatski

Podizanje svijesti djece predškolske dobi o suvremenim ekološkim problemima

U današnjem vremenu okruženi smo brojnim suvremenim ekološkim problemima koji rastu iz dana u dan, između ostalog i zbog neadekvatnog čovjekovog djelovanja. Kako bi se u čovjeku oblikovao pravilan stav prema prirodi i okolišu, važno je od najranijeg razdoblja njegovog života razvijati kontinuirano pravilan stav i ponašanje prema svijetu oko sebe. Kada govorimo o najranijem razdoblju, podrazumijevamo da bi ekološki odgoj trebao započeti već u dječjem vrtiću, a zatim se nastaviti u kasnijem obrazovanju. Dječji vrtić predstavlja zajednicu u kojoj se stječu nove spoznaje, iskustva, vještine, ali se također razvija i svijest o svemu što dijete okružuje. Odrasli (roditelji i odgojitelji) predstavljaju model ponašanja koje dijete prati i potom usvaja. Vrlo je važno da odgojitelji i roditelji međusobno surađuju i razvijaju partnerstvo kako bi zajedničkim snagama primjereno djelovali na odgoj i razvoj djeteta. Važno je koristiti mnoštvo neposrednih iskustava, tradicionalna znanja, ali i suvremene medije. Odgojitelji i roditelji, kao i lokalna zajednica koja okružuje dijete, imaju odgovornost dijete poticati i učiti kulturnom ponašanju i zdravom te kvalitetnom načinu življenja. Kako bi odgajatelji bili uspješni u svome radu, trebaju biti motivirani za cjeloživotnim obrazovanjem kako bi mogli pratiti sve suvremene pojave, ali i ekološke probleme 21.stoljeća. Djeca najuspješnije stječu nova znanja i spoznaje kada su postavljeni u situaciju istraživanja ili eksperimenta. Iz tog bi razloga ekološke aktivnosti za podizanje svijesti djece predškolske dobi trebale obuhvaćati mnoštvo istraživačkih aktivnosti, eksperimenata, projekata i radionica gdje će se djeca naći u situaciji da nešto samostalno trebaju otkriti ili riješiti. Uz navedene aktivnosti, važno je da odgojitelj bude spreman poticati djecu na postavljanje pitanja, te isto tako pružiti djeci odgovore na sva pitanja koja ih zanimaju. Sve aktivnosti koje imaju ekološki sadržaj ili su dio ekološkog odgoja u velikoj mjeri pomažu u cjelokupnom razvoju djeteta, a cjelovit razvoj djece pruža temelje za razvoj jakog građanstva.

ekološki odgoj ; ekološka osviještenost djece predškolske dobi ; ekološke aktivnosti ; obrazovanje za okoliš

nije evidentirano

engleski

Raising the awareness of preschool children about contemporary environmental problems

nije evidentirano

ecological upbringing ; ecological awareness of children of preschool age ; ecological activities ; education about the environment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28

07.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Slavonski Brod

Povezanost rada

Biologija, Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Interdisciplinarne prirodne znanosti