Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala distribucije u osiguranju (CROSBI ID 283698)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Mihelja Žaja, Maja ; Milanović Glavan, Ljubica ; Grgić, Mateja Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala distribucije u osiguranju // Hrvatski časopis za osiguranje, 2 (2020), 3; 191-214

Podaci o odgovornosti

Mihelja Žaja, Maja ; Milanović Glavan, Ljubica ; Grgić, Mateja

hrvatski

Digitalna tehnologija kao čimbenik razvoja kanala distribucije u osiguranju

Inovacije kroz nove tehnologije su ključni pokretači promjena u financijskom sektoru. Digitalna tehnologija dovodi do značajnih promjena u načinu poslovanja poduzeća. Jedna od promjena u poslovanju, obuhvaća i promjene u načinima prodaje proizvoda. Posljednjih godina društva za osiguranje suočena su s izazovima zadržavanja tržišnog udjela i prodaje više različitih proizvoda. Jedan od izazova je činjenica da potencijalni osiguranici imaju različite kanale koje mogu koristiti pri sklapanju police osiguranja, a optimiziranje korisničkog iskustva za osiguratelje postaje sve složenije. Tehnološki napredak omogućio je niz novih načina organiziranja prodaje usluge osiguranja koja može biti distribuirana putem različitih prodajnih kanala kako bi potencijalnom osiguraniku bila dostupna u pravo vrijeme, na pravom mjestu, ali i s karakteristikama kakve osiguranik zahtijeva. Osiguranje je kompleksan sustav budući da su osiguratelji kao preuzimatelji rizika i sami izloženi velikom broju internih i eksternih rizika. Jedan od rizika koji značajno može smanjiti temeljni prihod osiguratelja izvire upravo iz lošeg upravljanja prodajom i neprilagođenošću aktualnim trendovima na financijskim tržištima. Industrija osiguranja je oduvijek bila konzervativni dio financijske industrije, te su stoga tehnološke inovacije prihvaćene tek kada se postavilo pitanje opstanka u suvremenom okruženju. S razvojem interneta, mobilne tehnologije, te sofisticiranim promjenama u analizi i obradi podataka u stvarnom vremenu, pojednostavljeni su prodajni procesi, te je omogućeno kreiranje individualiziranih polica osiguranja. Na korištenje tehnologije u osiguranju može utjecati niz različitih čimbenika, od demografskih i regulatornih do razvijenosti tržišta osiguranja, ali i općenito financijskog tržišta pojedine države. Cilj rada je izložiti mogućnosti koje pruža tehnološki napredak u sferi distribucije proizvoda osiguranja, te provesti analizu o preferencijama osiguranika o izboru distribucijskih kanala u osiguranju na tržištu Republike Hrvatske temeljem provedenog anketnog istraživanja.

digitalna tehnologija ; inovacije ; tržište osiguranja ; distribucija osiguranja ; Republika Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Digital technology as a factor of distribution channel development in insurance

nije evidentirano

digital technology ; innovations ; insurance market ; distribution ; Republic of Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (3)

2020.

191-214

objavljeno

2671-2113

2671-2180

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice