Religiozno hodočašće. Između duhovnih, turističkih ili komercijalnih tendencija (CROSBI ID 435474)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Žunić, Marijo
Vuletić, Suzana
hrvatski
Religiozno hodočašće. Između duhovnih, turističkih ili komercijalnih tendencija
U prošlosti je prema Sv. Pismu čovjek hodočastio prema svetim mjestima, traživši intenzivniju blizinu Boga. Motivi su bili (sklapanje Saveza, zavjetovanja, ozdravljenje, molitve, pokorničko putovanje itd.). Motivi današnjeg hodočašća su ponešto slična kao i u prošlosti, samo što danas čovjek ide ne samo kako bi upotpunio svoju vjeru, već često i kako bi proputovao razna mjesta i upoznao nova i važna središta, jednostavno, s namjerom kako bi „turistički“ hodočastili. Stoga, sama obilježja hodočašća i ono što prati hodočašće, dovodi do toga da se s vremenom formira nova pojava gospodarstva, nazvana „religiozni/vjerski“ turizam. Nakana ovog rada je prikazati religiozno hodočašće kroz povijesni prikaz hodočasničkih mjesta te kakav je stav današnjih hodočasničkih mjesta i svetišta naspram turističkih obilježja i komercijalizacije.
hodočašće, vjerski turizam, Katolička crkva, vrijednosti, Marijanska svetišta, hodočasnička mjesta, komercijalizacija svetišta
nije evidentirano
engleski
Religious pilgrimage. Between spiritual, tourist or commercial tendencies
In the past, according to the Holy Scripture, a man had made a pilgrimage to holy places in the search of being closer to God. Motives were ( holy union, recovery, prayer, journey of penance,etc.). Motives of making todays pilgrimage are similar to the ones in the past, except for the part where a man makes pilgrimage to complete his faith, or makes pilgrimage and goes to different places and sees new and important centers, but some might make pilgrimage as turists just to simply see new locations and centers of religion.Therefore, the features of pilgrimage and what comes with it,have in time lead to forming another new phenomenon in economy which is called religious/faith turism. The aim of this paper is to present the religious pilgrimage through a historical overview of pilgrimage sites and the attitude of today’s pilgrimage sites and shrines towards tourist features and commercialization
pilgrimage, religious tourism, the Catholic Church, values, Marian shrines, pilgrimage sites, shrine commercialization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
30.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu
Đakovo