Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Buka i antivibracijski elementi u željezničkom prometu (CROSBI ID 435424)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zorić, Željko Buka i antivibracijski elementi u željezničkom prometu / Antonio Petošić (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2019

Podaci o odgovornosti

Zorić, Željko

Antonio Petošić

hrvatski

Buka i antivibracijski elementi u željezničkom prometu

Do ulaska Republike Hrvatske u EU zaštita od buke provodila se isključivo uz autoceste, dok je zaštita uz željezničku prugu bila zapostavljena. Povećana razina buke predstavlja ozbiljan problem u urbanim sredinama.U radusu prikazani osnovne teorije buke i njene fizičke karakteristike, a kroz rezultate mjerenja dobivene su osnove za ocjenu utjecaja buke željezničkog prometa ipredložene su mjere za zaštitu od istih. Za zaštitu od zračne buke najučinkovitijim se pokazuju bukobrani dok se za zaštitu od vibracija najučinkovitijim rješenjem pokazuju prigušivači vibracija na tračnicama. Kotrljanjem kotača po tračnicama, uslijed vlastite težine vagona i lokomotive te dinamičkih sila koje su posljedica neravnosti na voznim površinama tračnica i kotača, dolazi do pojave vertikalnih oscilacija, odnosno vibracija tračnica. Energija vibracija uzrokovanih kontaktom kotača i tračnica se širi zrakom u obliku zvučnih valova (buke) pri visokim frekvencijama, dok se ista pri niskim frekvencijama prenosi preko tračnica na donje dijelove konstrukcije i tlo. Frekvencije zvučnih valova (buke) se šire zrakom u rasponu od 30 do 2000 Hz, dok se vibracije i buka koja nastaje uslijed vibracija krutih struktura (niskofrekventna bukakoja se pojavljuje unutar građevina) javljaju pri frekvencijama 1-100 Hz. Prilikom širenja, vibracije putuju kroz različite vrste tla, stijena, temelja građevinskih objekata i drugih građevinskih konstrukcija. Mehanizam prijenosa vibracija s podložnog tla ispod kolosijeka na okolne građevine je kompleksan i ovisi o mnogim parametrima kao što su vrsta tla, razina podzemne vode, udaljenost građevine od pruge i način pričvršćenja tračnica. Jedan od mogućih učinaka vibracija je uočljivo gibanje podova u građevinama, podrhtavanje prozora, trešnja raznih predmeta na policama i zidovima. Premda nisu opasnost za zgrade, već i male razine vibracija uzrokuju nelagodu kod ljudi. Buka i vibracije od željezničkog prometa traju kratko, mjere se u sekundama i djeluju povremeno u određenim vremenskim razmacima kada prolaze vlakovi. Izraženije su pri prometovanju teretnih vlakova jer su u tada osovinska opterećenja puno veća. Takve vibracije umanjuju udobnost življenja.

buka ; životna sredina ; željeznički promet ; izvori buke ; mjerna mjesta ; mjerenja ; rezultati mjerenja

nije evidentirano

engleski

Noise and antivibration elements in railway transport

nije evidentirano

noise ; environment ; railway traffic ; the sources of noise ; the measuring places ; measurements ; the results of measurements

nije evidentirano

Podaci o izdanju

106

17.01.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne tehničke znanosti