Uloga igre u razvoju djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 435410)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Gruić, Dunja
Ljubetić, Maja
hrvatski
Uloga igre u razvoju djece rane i predškolske dobi
Cilj ovog završnog rada je analizirati ulogu igre u razvoju djece rane i predškolske dobi odnosno istražiti na koji način igra utječe na djecu, njihov cjelokupni razvoj te općenito život tijekom ranog i predškolskog razdoblja. S obzirom da ne postoji jedna univerzalna definicija, pojam igre podrazumijeva razne termine kao što su aktivnost, metoda, proces, potreba, način ponašanja ili sredstvo odgoja. Važno je naglasiti kako igra, uz odgojno i terapeutsko djelovanje, ima iznimno važnu i pedagošku vrijednost. Unatoč njenoj šarolikosti i multifunkcionalnosti, čemu svjedoče i razne klasifikacije te vrste igara, igra je jedna od temeljnih potreba svakog djeteta. Čini sastavni dio njegovog odrastanja te omogućuje djetetu skladan tjelesni, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj. Igra djece rane i predškolske dobi proizlazi njihovih unutrašnjih potreba te predstavlja prerađenu stvarnost u skladu s njihovim doživljajima. Tijekom rane i predškolske dobi, dijete se igrajući razvija, izražava, spoznaje sebe i svoju okolinu, zadovoljava svoju povećanu potrebu za druženjem, gradi odnosne s drugima te razvija i unaprjeđuje vještine svih aspekata razvoja. Razvoj, učenje i rad djece rane i predškolske dobi će biti uspješniji ukoliko se odvijaju kroz igru ili sadrže elemente igre. Dijete slijedi svoju koncepciju i zamišljeni tijek igre, a sukladno razvoju, njegove igre postaju složenije. Jedno od obilježja igre je i stvaralačko obilježje odnosno igra ima važnu ulogu u poticanju i razvijanju dječjeg stvaralaštva za što je bitno pružiti priliku djeci da budu autentični, da imaju slobodu stvaranje i izražavanja te slobodu izbora u kontekstu same igre. Igra predstavlja najvažniji posao djece rane i predškolske dobi, a u njemu mu mogu pomoći roditelji i odgajatelji na način da ne upravljaju igrom već da budu ravnopravni sudionici poštujući djetetov integritet.
dječja igra ; rana i predškolska dob ; razvoj djece
nije evidentirano
engleski
The role of play in the development of early and pre-school children
nije evidentirano
child's play ; early and pre-school age ; children's development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
31
22.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split