Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici (CROSBI ID 435338)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pestić, Jelena Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici / Dunković, Dario (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Pestić, Jelena

Dunković, Dario

hrvatski

Stavovi potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonici

Uloga potrošača u održivosti ogleda se kroz kupnju ekoloških proizvoda koji su sigurniji za zdravlje potrošača te bolji za okoliš. Ekološke oznake na proizvodima služe za jednostavno i brzo prenošenje informacija o kvaliteti označenih proizvoda. Unatoč želji da kupuju ekološke proizvode potrošači u Hrvatskoj se suseću s brojnim barijerama od kojih su najčešće visoka cijena te nedovoljna dostupnost i raznovrsnost asortimana u prodavaonicama. Cilj ovog rada bio je analizirati stavove potrošača o ponudi ekoloških proizvoda u prodavaonicama u Hrvatskoj te što sve utječe na njihov čin kupnje. Istraživanje je provedeno putem online anketnog upitnika. Ispitanici koji često kupuju ekološke proizvode su većinom mlađi od 35 godina te visoko obrazovani. Također, ispitanici su se izjasnili da ekološke proizvode smatraju zdravijima, kvalitetnijima i sigurnijima u odnosu na konvencionalne, ali i da su to skuplji proizvodi s malom raznovrsnošću ponude. Potrošači su slabo upoznati s izgledom i značenjem ekoloških oznaka prisutnih u Hrvatskoj te tijekom kupnje rijetko provjeravaju imaju li ekološki proizvodi odgovarajuće oznake. Kako bi se potaknulo održivo ponašanje potrošača potrebno je raditi na edukaciji o prednostima ekoloških proizvoda i oznakama koje se koriste za njihovo označavanje. Osim toga potrebno je poraditi na većoj dostupmosti i raznovrsnosti ponude kako bi se svima pružila jednaka mogućnost izbora ekoloških prozvoda, a samim time veća zastupljenost na tržištu dovela bi do smanjenja cijena.

koncept održivosti, zeleni potrošač, ekološki proizvod, ekološke oznake, zaštita okoliša

Diplomski rad obranjen na smjeru Trgovina i međunarodno poslovanje

engleski

Consumer attitudes about the offer of organic products

nije evidentirano

sustainability concept, green consumer, organic product, ecolabels, environmental protection

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68

16.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija