Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala (CROSBI ID 694265)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavičić Dokoza, Katarina ; Pirkić, Snježana Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala // International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens". 2020. str. ---

Podaci o odgovornosti

Pavičić Dokoza, Katarina ; Pirkić, Snježana

hrvatski

Verbotonalna rehabilitacija s djecom oštećena sluha – rehabilitacijska optimala

Verbotonalna metoda u rehabilitaciji djece oštećena sluha i/ili govora se u Poliklinici SUVAG uspješno primjenjuje već šest desetljeća. Nastala je na teorijskim postavkama Verbotonalnog sistema akademika Petra Guberine, proizlazi iz prakse i istovremeno se temelji na interdisciplinarnom pristupu inkluziji. Primarni perceptivni kanal za usvajanje govora je sluh. Pri tom treba voditi računa i o poticanju drugih spaciocepcijskih osjetila, tj. polisenzoričkom razvoju. Audiovizualni postupci (igra, situacija, dramatizacija) temeljeni na multisenzorici, spaciocepciji (pokret i prostor) i vrednotama govornog jezika realiziraju globalno-strukturalno usvajanje govora. U svakodnevnim grupnim i individualnim rehabilitacijskim postupcima nastoji se što bolje razviti slušanje, razumijevanje i izražavanje. Pri tom se sam govor ili, kako ga je nazivao akademik Guberina – govoreni jezik, treba sagledati ne kao jednodimenzionalni, nego višedimenzionalni okvir globalno-strukturalnih audiovizualnih procesa koji sudjeluju u uporabi jezika. Govorni čin je umjetnost, on je naš osobni izričaj. Zato je verbotonalna rehabilitacija kreativna, nesputana, uvijek nova i uvijek nepresušni izvor ideja. Svojevremeno je prof. Gavrilović rekla „Verbotonalna metoda – intuicija iz nje izvire, znanost u nju uvire“. Riječ se rađa u pokretu i zvuku, nadopunjuje se sadržajem konteksta u kojem raste i razvija se, stječući tako komunikacijsku potentnost. Poliklinika SUVAG Zagreb bila je začetnik edukacijske inkluzije. Davnih šezdesetih godina integrirani su prvi učenici OŠ Poliklinike SUVAG, a zakonski okvir je usvojen osamdesetih godina prošlog stoljeća. Početci rane intervencije u DV Poliklinike SUVAG započeti su također osamdesetih godina prošlog stoljeća. Transfer znanja odvija se kroz cjeloživotno obrazovanje naših stručnjaka. Već više od desetljeća se u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje provodi kontinuirana potpora zaposlenicima u predškolskim i školskim ustanovama kroz program Mobilnog tima. Oštećenje sluha je izazov i uvijek je važno pamtiti rečenicu akademika Guberine „ Oštećeno uho ne predstavlja kaotično uništenje već nov način slušanja“.

verbotonalna rehabilitacija ; slušno oštećena djeca

nije evidentirano

engleski

Verbotonal rehabilitation of hearing impaired children - rehabilitation optimal

nije evidentirano

verbotonal rehabilitation ; hearing impaired children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

---.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

International Web Conference "Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow: Supporting schools and kindergartens"

Podaci o skupu

International web Conference: Centre for Proffesional Support Zebra yesterday, today and tomorrow

ostalo

29.06.2020-29.06.2020

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Logopedija