Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija (CROSBI ID 694248)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jukić, Renata ; Gazibara, Senka Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija // Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska, 2020. str. 147-161

Podaci o odgovornosti

Jukić, Renata ; Gazibara, Senka

hrvatski

Afektivni ishodi učenja u kurikulumima nastavničkih studija

Pedagogijska, pedagoška i didaktička znanost i praksa propituju spoznaje u izradi i primjeni kurikuluma temeljenoga na ishodima učenja i procjeni njihove ostvarenosti. Programi na sveučilištima tradicionalno su usmjereni na nastavnika te usmjereni na izvore i sadržaje, umjesto na proces učenja i njegove ishode. Zbog toga studijske programe često čine prilično nepovezane jedinice koje nisu međusobno usklađene ni djelotvorne, niti povezane s potrebama studenata, njihovoga budućega zanimanja, kao ni društva u cjelini. Ishode učenja u nastavi poželjno je usmjeriti razvoju cjelovite ličnosti, obuhvaćajući kognitivni, psihomotorički i afektivni aspekt. U skladu s time, ključno je u kreiranju kurikuluma nastavničkih studija usmjeriti se na ishode učenja koji obuhvaćaju sva tri aspekta ličnosti. Studenti bi nastavničkih studija, budući nositelji kvalitetnoga odgojno obrazovnoga procesa, tijekom svoga školovanja trebali iskustveno proći navedeno kako bi se u svome radu mogli usmjeriti na nastavu okrenutu potrebama i interesima učenika. Iz prakse je vidljiva sustavna zanemarenost afektivnoga aspekta nastave, iako je upravo on od ključne važnosti za cjelovit razvoj ličnosti. Vodeći se humanističkim i holističkim pristupom, cilj rada bio je utvrditi koliko se afektivni ishodi učenja, kao odrednica humanistički usmjerene nastave, navode u kurikulumima nastavničkih studija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. U empirijskom dijelu rada analizirani su kurikulumi nastavničkih studija te procjenjivana zastupljenost afektivnih ishoda učenja pojedinih kolegija na osnovi samostalno kreiranih kriterija. Rezultati istraživanja ukazuju na njihovu nedovoljnu zastupljenost pri kreiranju kurikuluma te potrebu za osvješćivanjem sveučilišnih nastavnika o važnosti i uvažavanju afektivnoga aspekta nastavnoga procesa, kako bi i studenti, budući nastavnici, bili potaknuti na promišljanje i integraciju istoga u svojoj nastavi.

ishodi učenja, afektivni aspekt ličnosti, kurikulum, nastavnički studiji

nije evidentirano

engleski

Affective Learning Outcomes in Teacher Training Curricula

nije evidentirano

learning outcomes, affective aspects of personality, curriculum, programme with specializations in teacher training

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-161.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva kamo i kako dalje?

Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizarevikj, Jasmina

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

978-953-6965-92-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija