Uloga socijalne okoline u psihičkom razvoju djeteta u ranoj i predškolskoj dobi (CROSBI ID 435282)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Jambrović, Mateja
Modić Stanke, Koraljka
hrvatski
Uloga socijalne okoline u psihičkom razvoju djeteta u ranoj i predškolskoj dobi
Čovjek je socijalno biće te je kao takvo neprestano okruženo drugim ljudima, a brojne teorije naglašavaju važnost upravo tog, socijalnog konteksta u psihičkom razvoju čovjeka. Hoće li dijete razviti pozitivne ili negativne posljedice poput anksioznosti, depresije ili pak agresije uvelike ovisi o kvaliteti odnosa koja je steklo tijekom ranog djetinjstva i predškolske dobi sa svojim roditeljima, vršnjacima i odgajateljima. U najvećoj mjeri na psihički razvoj djeteta utječu odnosi u obitelji te kvaliteta privrženosti koju stekne u prvim godinama života sa primarnim skrbnikom, a autoritativni roditeljski stil u tom se smilsu pokazao zaštitnim čimbenikom. Obiteljsko okruženje može biti i rizični čimbenik, u tom slučaju uloga odgajatelja u djetetovoj dobrobiti još više dobiva na važnosti. Uloga vršnjaka drugačija je u pojedinim godinama ranog i predškolskog razdoblja, no među najčešćim dobrobitima koje donosi priajteljstvo jesu emocionalna sigurnost, pozitivna slika o sebi, socijalna kompetencija, zadovoljenje potrebe za intimnošću, usvajanje prosocijalnog ponašanja i zadovoljstvo.
psihički razvoj, socijalna okolina, rano djetinjstvo, roditelji, vršnjaci
nije evidentirano
engleski
The role of social environment in child pschycological development in early and preschool years
nije evidentirano
mental development, social environment, early childhood, parents, peers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22
15.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Pravni fakultet u Zagrebu
Zagreb