Aktivno slušanje glazbe u nastavi Glazbene umjetnosti (CROSBI ID 435276)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kelava, Martina
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
hrvatski
Aktivno slušanje glazbe u nastavi Glazbene umjetnosti
Nastava Glazbene umjetnosti dio je umjetničkog područja kurikuluma srednjoškolskog općeg obrazovanja učenika. Prema Nastavnom programu za gimnazije, nastava glazbe je obvezni dio obrazovanja u svim gimnazijama: općoj, jezičnoj, klasičnoj i prirodoslovno- matematičkoj gimnaziji. Svrha nastave Glazbene umjetnosti u gimnaziji je obrazovati i odgojiti poznavatelje osnovnih značajki glazbe te poticati posjećivanje koncerata, kazališnih i drugih umjetničkih događanja te odgojiti aktivnog sudionika u glazbenom životu kao amaterskog izvoditelja ili kao slušatelja umjetničke glazbe putem medija. Cilj predmeta Glazbena umjetnost je svojevrstan kulturni odgoj mladeži, odgajanje poznavatelja temeljnih značajki glazbe i aktivnog sudionika u glazbenom životu u svojoj životnoj sredini, bilo kao izvoditelja glazbe u amaterskim društvima ili kao redovitog posjetitelja koncertnih, kazališnih i drugih glazbenih priredbi, odnosno slušatelja umjetničke glazbe na radiju ili s različitih tonskih zapisa (MKP, 1994). Od školske godine 2019./2020. na snagu je stupio novi Kurikulum nastavnog predmeta Glazbene umjetnosti prema Odluci o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Glazbene kulture za osnovne škole i Glazbene umjetnosti za gimnazije u Republici Hrvatskoj (MZO, 2019). Nastava glazbe se izvodi putem nekoliko domena, a među najzastupljenijima je domena Slušanje i upoznavanje glazbe. Naglasak se stavlja na aktivno i višekratno slušanje umjetničkih djela. U učenju i podučavanju u Glazbenoj umjetnosti sve aktivnosti temelje se na slušnom iskustvu. Pri aktivnom, usmjerenom i višekratnom slušanju glazbe, gdje je glazbeno djelo sredstvo upoznavanja, učenik se upoznaje s glazbeno-izražajnim sastavnicama, principima organizacije glazbenog djela (glazbeni oblici, glazbene vrste), upoznaje obilježja glazbenih djela visoke kulture te obilježja različitih i raznovrsnih tradicijskih kultura. Također, slušanje i upoznavanje glazbe pruža brojne mogućnosti za estetski odgoj učenika pri čemu glazbeno djelo postaje jedno od ciljeva nastave glazbe i koje se upoznaje zbog njegove vrijednosti.
Glazbena umjetnost, aktivno slušanje glazbe, glazbeni ukus, kurikulum
nije evidentirano
engleski
Active listening music in teaching Music art
nije evidentirano
Music art, active listening to music, musical taste, curriculum
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
29.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Osijek