Metodički pristup nastavi procesa zdravstvene njege – Utvrđivanje potreba za zdravstvenom njegom (CROSBI ID 435244)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Crnjin Đurić, Vanja
Majstorović, Dijana ; Dobrača, Igor
hrvatski
Metodički pristup nastavi procesa zdravstvene njege – Utvrđivanje potreba za zdravstvenom njegom
Proces zdravstvene njege karakterizira samoinicijativno, namjerno, sustavno i planski prikupljanje podataka o pacijentovim problemima iz područja zdravstvene njege. Ovakav je pristup racionalan i utemeljen na znanstvenim spoznajama. Omogućava postavljanje temeljnih pravila utvrđivanja potreba, planiranja, provođenja i evaluacije procesa zdravstvene njege. Proces zdravstvene njege poučava se na prvoj godini preddiplomskoga studija sestrinstva, omogućavajući medicinskim sestrama da djeluju na profesionalan način, ne samo u praksi već i u znanstveno- istraživačkome radu. Kako bi postigli očekivane ciljeve i ishode kolegija nastavnici kombiniraju i primjenjuju različite metodičke pristupe u nastavi procesa zdravstvene njege. Metodički pristupi obrađeni u radu su: problemska, eksplikativna, istraživačka, i mentorski pristup u nastave. Cilj rada: izraditi prvo poglavlje radne bilježnice s prikazom imaginarnoga slučaja i zadatcima za prvu fazu procesa zdravstvene njege. Cilj je različitim vrstama zadataka omogućiti studentu da se kroz rad u praktikumu na prikazu slučaja pripremi za kliničke vježbe u realnom okruženju. Materijali i metode: sustavni pregled literature, pregled i analiza radnih materijala, Core curriculuma preddiplomskoga studijskog programa Sestrinstvo i izvedbenih nastavnih planova kolegija Proces zdravstvene njege na visokoškolskim ustanovama, pretraživanje portala Hrčak i PubMed. Za izradu radne bilježnice korišten je mrežni grafički uređivač Canva. Materijali su se prikupljali od 2018. do 2020. godine kroz demonstraturu na kolegiju Proces zdravstvene njege. Rezultati: napisano prvo poglavlje radne bilježnice sa zadatcima i prikazom imaginarnoga slučaja za prvu fazu procesa zdravstvene njege - utvrđivanje potrebe za zdravstvenom njegom, bez rješenja. U uvodu za svaku podfazu utvrđivanja potreba za zdravstvenom njegom napisani su planirani ishodi učenja. Prvo poglavlje radne bilježnice sadrži 110 zadataka. Vrste zadataka koji su korišteni su zadatci višestrukog izbora/odgovora, pridruživanja, točno - netočno, dopunjavanja i problemski. Zaključak: svrha radne bilježnice pomoć je studentu u aktivnome učenju, kako bi se ostvarili planirani ishodi učenja i kako bi se studenti pripremili za rad u kliničkoj praksi. Ovakvoj vrsti istraživanja pristupili smo kako bismo pružili podatke koji će pomoći u danjem planiranju nastave, i kako bi studenti sa što većom lakoćom usvojili potrebna znanja i stekli potrebne kompetencije.
metodika, metodički pristup, proces zdravstvene njege, radna bilježnica, ishodi učenja, utvrđivanje potreba
nije evidentirano
engleski
Methodical approaches in teaching nursing process - assessment
nije evidentirano
methodology, methodical approach, the process of health care, work book, outcomes of studying, determining of needs
nije evidentirano
Podaci o izdanju
70
28.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Pula