Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege (CROSBI ID 435243)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Alavanja, Antonela
Majstorović, Dijana ; Dobrača, Igor
hrvatski
Metodički pristupi nastavi procesa zdravstvene njege – Planiranje zdravstvene njege
Proces zdravstvene njege označava racionalan, logičan i na znanju utemeljen pristup procjenjivanju i rješavanju pacijentovih problema iz područja zdravstvene njege. U svjetskoj stručnoj literaturi i praksi počinje se koristiti pedesetih godina, dok kod nas ima začetke u osamdesetim godinama prošlog stoljeća. Temeljni pojmovi i pravila za primjenu procesa zdravstvene njege podučavaju se na prvoj godini preddiplomskog studija sestrinstva u sklopu obaveznog kolegija Proces zdravstvene njege. Napredovanjem kroz studij student kroz kolegije specijalističkih zdravstvenih njega stječe potrebna znanja za primjenu procesa kod određenih skupina pacijenata. Podučavanje temeljnih pojmova i pravila kao i primjena istih zahtjeva od nastavnika primjenu različitih metodičkih pristupa. U nastavi su primjenjivi problemski, istraživački i eksplikativni metodički pristup ovisno o sadržajima i ishodima kolegija koje student treba usvojiti. Cilj rada: izraditi drugo poglavlje radne bilježnice za potrebe nastave kolegija Proces zdravstvene njege. Osmisliti zadatke za podučavanje druge faze procesa zdravstvene njege – planiranje. Različitim vrstama zadataka, omogućiti studentu da se kroz rad u praktikumu na prikazu slučaja pripremi za kliničke vježbe u realnom okruženju. Materijali i metode: sustavni pregled literature, pretraživanje portala Hrčak i PubMed, pregled dostupnih radnih bilježnica, radnih materijala, strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege, Core curriculuma preddiplomskog studijskog programa Sestrinstvo i analiza izvedbenih nastavnih planova kolegija Proces zdravstvene njege visokoškolskih ustanova. Za izradu radne bilježnice korišten je online grafički uređivač Canva. Radna bilježnica izrađena u razdoblju od akademske godine 2018./2019. do 2019./2020. kroz demonstraturu na kolegiju Proces zdravstvene njege. Rezultat: napisano drugo poglavlje radne bilježnice, bez ponuđenih rješenja, za drugu fazu procesa zdravstvene njege – planiranje. U uvodu poglavlja navedeni su planirani ishodi za svaku podfazu druge faze procesa. Poglavlje sadrži 102 različita zadatka uključujući i imaginarni prikaz slučaja. Zadaci su osmišljeni da u najvećoj mjeri doprinesu ostvarenju planiranih ishoda kolegija. Raznovrsna pitanja su podijeljena po razinama Bloomove taksonomije, od razine prisjećanja do razine stvaranja. Rad na prikazu slučaja omogućava povezivanje teorijskih znanja i prakse na najvišoj razini usvojenosti i razumijevanja, te potiče kritičko razmišljanje. Zaključak: Svrha radne bilježnice je da student aktivnim učenjem ostvari planirane ishode kolegija odnosno stekne potrebne kompetencije za primjenu procesa zdravstvene njege. Preporučuje se izrada preostalih poglavlja radne bilježnice kao i radna bilježnica/materijali za ostale kolegije specijalističkih zdravstvenih njega na studiju sestrinstva.
metodika, metodički pristup, proces zdravstvene njege, planiranje zdravstvene njege, ishodi učenja, radna bilježnica
nije evidentirano
engleski
Methodical approaches in teaching nursing process - planning
nije evidentirano
methodology, methodological approaches, nursing care process, health care planning, learning outcomes, workbook
nije evidentirano
Podaci o izdanju
76
28.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Pula