Primjena verbotonalne teorije u alfabetizaciji (CROSBI ID 283556)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Guberina, Petar ; Gajer, Branimir
hrvatski
Primjena verbotonalne teorije u alfabetizaciji
Pojam alfabetizacije u najužem smislu odnosi se na stvaranje alfabeta za jezike koji još nisu fonetski i fonematski definirani. Alfabetizacija se također može shvatiti kao opismenjavanje koje je u verbotonalnom pristupu shvaćeno mnogo šire od klasičnog, a metodološki postupak je suprotnog smjera. Naime, slijedeći provjerene postupke AVGS metode, verbotonalna alfabetizacija započinje situacijama snimljenim na dijapozitive uz pomoć kojih se usvaja prateći tekst snimljen na magnetofonskoj vrpci i tako se savladavaju teme iz opće kulture, praktične vještine primjenjive u svakodnevnom životu, pa čak i neko jednostavnije zvanje. Tek nakon toga, kada su već usvojene zvučne, ritmičko-intonativne strukture, paralelne s vizuelnim, počinje se s učenjem pisanja koje je time znatno olakšano, a osim toga u usvojenim vještinama i znanjima učenik dobiva nužnu motivaciju za proces koji je u toku, kao i za daljnje obrazovanje. Alfabetizacija može biti shvaćena i kao elementarno obrazovanje za pismene.
verbotonalna teorija ; alfabetizacija
nije evidentirano
engleski
Application of the verbotonal theory in alphabetisation
nije evidentirano
verbotonal theory ; alphabetisation
nije evidentirano