Strah kao marketinški alat (CROSBI ID 787613)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Vrček, Valerije
hrvatski
Strah kao marketinški alat
Strah je reakcija s kojom efikasna psihologija računa u službi marketinga. Strah služi kao emocionalni okidač, kao mehanizam mobilizacije i faktor motivacije. U sociologiji, psihologiji i marketingu poznat je pojam straha kao privlačne etikete (»fear appeal«). Strah podiže adrenalin, izaziva efekt »bori se ili bježi«, pa i kod potrošača: katekolaminskim hormonima nabildani kupci ulaze u trgovačke centre u kojima ih dočekuje osvježenje: ventilacija, osvjetljenje, ozvučenje i ambalaža s porukama. Vrlo često s porukama koje izazivaju strah. No nisu pritom posrijedi samo konačne poruke sadržane u krilaticama, deklaracijama ili sugestivnim slikama ; to su samo eksplicitne poruke na ambalaži. Naprotiv, mnogo je ranije isti potrošač, koji je u trgovini izravno izložen tek jednokratnoj poruci koja izaziva strah, uvučen u kulturu straha koja se stvara u političkim i znanstvenim institucijama, u medicinskim krugovima, u osiguravajućim društvima. Generiranjem straha ne prodaju se samo fizički proizvodi, nego i usluge i ideje. A u društvu rizika svaka eliminacija straha je poželjna.
strah, FOMO efekt, marketing, industrija, pandemija
nije evidentirano
engleski
Fear as a marketing tool
nije evidentirano
fear, FOMO efect, marketing, industry, pandemics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Glas Koncila
2020.
nije evidentirano
objavljeno
0436-0311
Povezanost rada
Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Psihologija