DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM (CROSBI ID 283511)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Beroš, Ivan
hrvatski
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno- političkog okvira prema svijetu mogućeg.
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian
nije evidentirano
engleski
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM
nije evidentirano
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian
nije evidentirano