Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1081032

DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM


Beroš, Ivan
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM // Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2018), 2; 9-26 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1081032 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM

Autori
Beroš, Ivan

Izvornik
Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek (2584-5500) 2 (2018), 2; 9-26

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian

Sažetak
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno- političkog okvira prema svijetu mogućeg.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Ivan Beroš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Beroš, Ivan
DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM // Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2018), 2; 9-26 (recenziran, članak, znanstveni)
Beroš, I. (2018) DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26.
@article{article, author = {Bero\v{s}, I.}, year = {2018}, pages = {9-26}, keywords = {hr\v{c}ak, hrcak, znanstveni \v{c}asopisi, hrvatski, scientific journals, croatian}, journal = {Didaskalos: \v{c}asopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2584-5500}, title = {DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM}, keyword = {hr\v{c}ak, hrcak, znanstveni \v{c}asopisi, hrvatski, scientific journals, croatian} }
@article{article, author = {Bero\v{s}, I.}, year = {2018}, pages = {9-26}, keywords = {hr\v{c}ak, hrcak, znanstveni \v{c}asopisi, hrvatski, scientific journals, croatian}, journal = {Didaskalos: \v{c}asopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2584-5500}, title = {DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM}, keyword = {hr\v{c}ak, hrcak, znanstveni \v{c}asopisi, hrvatski, scientific journals, croatian} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font