Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika (CROSBI ID 283437)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukaš, Mirko
hrvatski
Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika
Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanje, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije a kasnije i svih odgojno-obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.
cjeloživotno obrazovanje, profesionalno učenje, permanentno obrazovanje, školski propisi
nije evidentirano
engleski
Historical Discourse of Professional Development and Continuing Teacher Training
nije evidentirano
lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija