Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika (CROSBI ID 283437)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lukaš, Mirko Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika // Metodički ogledi, 27 (2020), 1; 81-101

Podaci o odgovornosti

Lukaš, Mirko

hrvatski

Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika

Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanje, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije a kasnije i svih odgojno-obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.

cjeloživotno obrazovanje, profesionalno učenje, permanentno obrazovanje, školski propisi

nije evidentirano

engleski

Historical Discourse of Professional Development and Continuing Teacher Training

nije evidentirano

lifelong education, vocational learning, continuing education, school regulations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (1)

2020.

81-101

objavljeno

0353-765X

1848-2325

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost