Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja (CROSBI ID 434951)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kovač, Maristella Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja / Bilić, Vesna (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Kovač, Maristella

Bilić, Vesna

hrvatski

Dječji crtež kao pokazatelj doživljenog nasilja

Crteži zlostavljane djece uvelike se razlikuju u načinu izražavanja od crteža ostale djece, što može biti od velike pomoći učiteljima u prepoznavanju nasilja. U teorijskom dijelu ovoga rada analiziraju se zlostavljanje (fizičko, seksualno i emocionalno) i zanemarivanje te njihove posljedice. Odrastanje djeteta u okolini u kojoj je izloženo zlostavljanju i zanemarivanju uzrokuje kratkoročne i dugoročne posljedice koje se mogu očitovati tijekom cijelog života. Učitelji imaju važnu ulogu u prepoznavanju zlostavljanja, pri čemu su im vrlo korisni dječji crteži. Cilj je ovoga rada analizirati boje, teme i specifičnosti koje se pojavljuju na originalnim crtežima zlostavljane djece. Neke od osnovnih značajki tih crteža su izostavljanje zlostavljača, sjenčanje dijelova tijela, izrazi lica na kojima se uočava tuga, izostavljanje nosa, ravna usta koja ukazuju na čuvanje tajni, prevladavanje crvene boje koja simbolizira agresivnost te crtanje nevremena i tamnih oblaka. Crteži zlostavljane djece mogu biti vrlo korisni u otkrivanju zlostavljanja. Naime, učitelji pomoću ponavljanih motiva crtežima i razgovora s učenikom mogu pravovremeno reagirati i zatražiti adekvatnu pomoć te tako spriječiti daljnje nasilje nad djetetom.

zlostavljanje i zanemarivanje, posljedice, dječji crtež, prepoznavanje zlostavljanja

nije evidentirano

engleski

Children's drawing as an indicator of experienced violence

nije evidentirano

Abuse and neglect, consequences, children’s drawing, recognition of abuse

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43

24.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija