Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD? (CROSBI ID 693984)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Marković, Vanja ; Alviž Rengel, Kristina DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD? // PORODICA I SAVREMENO DRUŠTVO - IZAZOVI I PERSPEKTIVE / Macanović, Nebojša ; Petrović, Jagoda ; Jovanić, Goran (ur.). Banja Luka: Centar Modernih Znanja, 2020. str. 336-345 doi: 10.7251/ZCMZ2001336M

Podaci o odgovornosti

Marković, Vanja ; Alviž Rengel, Kristina

hrvatski

DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD?

Uspješan prelazak u iz predškolskog u školski sustav trebao bi svakom djetetu pružiti pozitivne prilike za odgoj i obrazovanje, a to je moguće isključivo ukoliko se vodi računa o osobitostima svakog pojedinog djeteta. Kada govorimo o djeci s teškoćama u razvoju, osim uvjeta za provođenje individualiziranih i specifičnih odgojno- obrazovnih programa temeljenih na osobitostima i potrebama djeteta i profesionalne interdisciplinarne podrške njihovu razvoju, nužno je za ovu djecu individualizirano planirati i kvalitetno realizirati prijelaz iz vrtića u školu. Međutim, analizom dokumenata koji uređuju ovo područje, utvrđuje se da suradnja vrtića i škole nije jasno definirana ni jednim aktualnim propisom. Također, ne postoji ni usuglašenost predškolskog i osnovnoškolskog kurikuluma koja bi predstavljala temelj za pedagoški koordiniran i optimiziran prijelaz. Da bi se izbjegle opasnosti koje sa sobom može donijeti prijelaz iz vrtića u osnovnu školu, potrebna je suradnja svih koji su izravno uključeni, dakle, odgajatelja, učitelja i obitelji. Stoga je nužno predvidjeti i provoditi individualizirane programe prelaska djeteta s teškoćama u razvoju iz vrtića u osnovnu školu, kao mehanizma podrške pri prelasku na sljedeću razinu obrazovanja. Individualizirani programi trebali bi uključivati aktivnosti usmjerene na roditelje, aktivnosti suradnje stručnjaka iz predškolskog i osnovnoškolskog sustava, kao i aktivnosti usmjerene na samo dijete. Samo takvom strukturiranom suradnjom moguće je ostvariti kontinuitet odgoja i obrazovanja u pedagoškoj sredini koja će svakom djetetu i učeniku pružiti stabilnost, osjećaj sigurnosti, kompetentnosti i omogućiti mu razvoj potencijala i poštivanje njegovih osobitosti

dijete s teškoćama u razvoju, dječji vrtić, obitelj, osnovna škola, suradnja

nije evidentirano

engleski

A CHILD WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES AT THE TRANSITION FROM KINDERGARTEN TO SCHOOL - A STEP FORWARD OR A STEP BACK?

nije evidentirano

child with developmental disability, kindergarten, family, elementary school, cooperation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

336-345.

2020.

objavljeno

10.7251/ZCMZ2001336M

Podaci o matičnoj publikaciji

PORODICA I SAVREMENO DRUŠTVO - IZAZOVI I PERSPEKTIVE

Macanović, Nebojša ; Petrović, Jagoda ; Jovanić, Goran

Banja Luka: Centar Modernih Znanja

2566-3224

Podaci o skupu

5. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”

predavanje

18.09.2020-19.09.2020

Banja Luka, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Pedagogija

Poveznice