DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD? (CROSBI ID 693984)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Marković, Vanja ; Alviž Rengel, Kristina
hrvatski
DIJETE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU NA PRIJELAZU IZ VRTIĆA U ŠKOLU – KORAK NAPRIJED ILI KORAK NAZAD?
Uspješan prelazak u iz predškolskog u školski sustav trebao bi svakom djetetu pružiti pozitivne prilike za odgoj i obrazovanje, a to je moguće isključivo ukoliko se vodi računa o osobitostima svakog pojedinog djeteta. Kada govorimo o djeci s teškoćama u razvoju, osim uvjeta za provođenje individualiziranih i specifičnih odgojno- obrazovnih programa temeljenih na osobitostima i potrebama djeteta i profesionalne interdisciplinarne podrške njihovu razvoju, nužno je za ovu djecu individualizirano planirati i kvalitetno realizirati prijelaz iz vrtića u školu. Međutim, analizom dokumenata koji uređuju ovo područje, utvrđuje se da suradnja vrtića i škole nije jasno definirana ni jednim aktualnim propisom. Također, ne postoji ni usuglašenost predškolskog i osnovnoškolskog kurikuluma koja bi predstavljala temelj za pedagoški koordiniran i optimiziran prijelaz. Da bi se izbjegle opasnosti koje sa sobom može donijeti prijelaz iz vrtića u osnovnu školu, potrebna je suradnja svih koji su izravno uključeni, dakle, odgajatelja, učitelja i obitelji. Stoga je nužno predvidjeti i provoditi individualizirane programe prelaska djeteta s teškoćama u razvoju iz vrtića u osnovnu školu, kao mehanizma podrške pri prelasku na sljedeću razinu obrazovanja. Individualizirani programi trebali bi uključivati aktivnosti usmjerene na roditelje, aktivnosti suradnje stručnjaka iz predškolskog i osnovnoškolskog sustava, kao i aktivnosti usmjerene na samo dijete. Samo takvom strukturiranom suradnjom moguće je ostvariti kontinuitet odgoja i obrazovanja u pedagoškoj sredini koja će svakom djetetu i učeniku pružiti stabilnost, osjećaj sigurnosti, kompetentnosti i omogućiti mu razvoj potencijala i poštivanje njegovih osobitosti
dijete s teškoćama u razvoju, dječji vrtić, obitelj, osnovna škola, suradnja
nije evidentirano
engleski
A CHILD WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES AT THE TRANSITION FROM KINDERGARTEN TO SCHOOL - A STEP FORWARD OR A STEP BACK?
nije evidentirano
child with developmental disability, kindergarten, family, elementary school, cooperation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
336-345.
2020.
objavljeno
10.7251/ZCMZ2001336M
Podaci o matičnoj publikaciji
PORODICA I SAVREMENO DRUŠTVO - IZAZOVI I PERSPEKTIVE
Macanović, Nebojša ; Petrović, Jagoda ; Jovanić, Goran
Banja Luka: Centar Modernih Znanja
2566-3224
Podaci o skupu
5. međunarodna naučna konferencija „Društvene devijacije”
predavanje
18.09.2020-19.09.2020
Banja Luka, Bosna i Hercegovina